zdrave.bg
Бременност
»хранителен режим
хранителен режим... и вашето бебе.

За да се предпазите от хранителни натравяния:

- Преди консумация всяко месо трябва да бъде добре сварено или препечено.

- Не купувайте сурово пилешко или пуешко с плънка. Смесването на суровите сокове на пилето с плънката може да причини бактериален растеж.

- Варете яйцата, докато белтъкът и желтъкът не добият твърда консистенция. Възможно е суровите яйца да бъдат замърсени с болестотворни бактерии, наречени салмонела. Избягвайте храни, съдържащи сурови или недосварени яйца.

Избягвайте непастьоризирани храни

Нискомазнинните млечни продукти като прясното мляко, сиренето и изварата са незаменима част от здравословния хранителен режим. Въпреки това, ако те са непастьоризирани, са силно противопоказани при бременни, защото такива храни могат да доведат до хранителни интоксикации.

В случай, че на етикета на продуктите не е специално обозначено, че те са пастьоризирани, задължително! избягвайте сирена като:
- фета,
- френско сирене,
- синьо сирене.

Избягвайте консумацията на недобре измити плодове и зеленчуци

За да отстраните болестотворните бактерии, старателно измивайте всички сурови плодове и зеленчуци и отстранете повредените им участъци.

Избягвайте консумацията на големи количества черен дроб

Умерената консумация на черен дроб няма да ви навреди, но не прекалявайте. Черният дроб е богат източник на витамин А, а твърде много от този витамин може да причини дефекти на плода.

Не прекалявайте с кофеина

Кофеинът прониква през плацентата и може да повлияе сериозно на сърдечната дейност на бебето. Някои проучвания предполагат, че пиенето на твърде много кафе се свързва с лек спад в теглото на новороденото, забавяне на растежа и повишен риск от спонтанен аборт и мъртвораждане.

Поради потенциалния неблагоприятен ефект на кафето върху вашето бебе не се препоръчва да се консумира повече от 200 мг кофеин на ден по време на бременността.

Избягвайте билковия чай

Въпреки...




 
изпишете търсеното на латиница
 
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.