zdrave.bg
Бременност
»хранителен режим
хранителен режим... белтъчини, желязо и омега-3 мастни киселини, които могат да подпомогнат развитието на вашето бебе. Дори някои проучвания предполагат, че липсата на морска храна по време на бременността може да доведе до появата на поведенчески проблеми и асоциално поведение в периода на детството. Въпреки това някои риби и миди съдържат потенциално опасни нива на тежкия метал меркурий. Твърде високия прием на меркурий може да увреди развиващата се нервна система на бебето.

Колкото по-голяма и по-стара е рибата, толкова вероятността да съдържа големи количества меркурий се увеличава. Ето защо е препоръчително да се избягват някои по-екзотични сортове риба:
- риба меч;
- кралска скумрия;
- акула.

Какво е безопасното количество

Някои видове риба и морски деликатеси съдържат напълно допустими количества меркурий. Ето защо според специалистите бременните могат да си позволят да консумират до 340 г на седмица (две нормални порции) от следните морски продукти:
- консервирана риба тон;
- сьомга;
- скумрия;
- треска;
- скариди.

Избягвайте сурова и замърсена морска храна

За да се предпазите от попадането в организма на болестотворни микроорганизми, избягвайте консумацията на сурова риба, миди и ракообразни, както и на замразена пушена морска храна (например пушена сьомга). Въпреки това няма проблем да консумирате пушени морски деликатеси, които са част от добре приготвено ястие. Консервираните варианти са също по правило безопасни.

Подлагайте морските деликатеси на термична обработка. При приготвянето на риба е необходимо загряването й поне до 63 градуса C. Гответе скариди и раци, докато побелеят. Мидите и стридите търпят термична обработка, докато техните черупки се отворят (отстранете тези, които не се отварят).

Избягвайте сурово и недосварено (недопечено) месо

По време на бременността промените във вашия метаболизъм и кръвообръщение ви правят по-податливи на интоксикация с бактерии от храната. Рядко това състояние може да засегне и...




 
изпишете търсеното на латиница
 
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.