zdrave.bg
Бременност
»хранителен режим
хранителен режимЗдравословният хранителен режим ще подпомогне правилния растеж и развитие на вашето бебе. По-долу ще представим най-важните хранителни вещества.

През периода на бременността основните принципи на здравословното хранене остават същите както преди – набавяйте си достатъчно количество плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни и крехки белтъчини. Някои хранителни съставки обаче заслужават допълнително внимание.

Фолати и фолиева киселина – срещу дефекти в плода и новороденото

Фолатът е витамин от B групата, който намалява риска от развитието на дефекти на невралната тръба, сериозни малформации на главния и гръбначния мозък. Според редица проучвания липсата на фолат в хранителния режим на бременни увеличава риска от преждевременно раждане. Хранителните добавки и мултивитамините съдържат изкуствена форма на фолата, която се нарича фолиева киселина.

От какво количество се нуждаете? 800 микрограма на ден фолат или фолиева киселина е препоръчителната доза преди зачетаване, а по време на бременността е добре да приемате по 1000 микрограма на ден.

- Отлични източници на фолиева киселина и фолати са:

• житните растения и ядките - ок. 40 микрограма (мкг) в 50 г житен продукт и 40 мкг в 30 г фъстъци,
• зеленчуците - особено спанак (100 мкг в 100 г) и аспержи (85 мкг в 4 стръка),
• цитрусовите плодове - най-вече портокалите (ок. 30 мкг в средно голям плод),
• бобовите растения – приблизително 90 мкг в 75 г боб.

За да сте сигурни, че си набавяте достатъчни количества от тази задължителна за бременността хранителна съставка, добре е да приемате още 3 месеца преди зачеване всекидневно мултивитамини, предназначени за бременни (в допълнение със здравословното хранене!).

Калций – за подсилване на костите

Вашите зъби и кости и тези на вашето бебе се нуждаят от калций. Той помага за правилното функциониране на сърдечно-съдовата система, мускулната и нервната тъкан. Ако не си набавяте достатъчни количества от този минерал по време на бременността, нужният...




 
изпишете търсеното на латиница
 
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.