zdrave.bg
Бременност
»хранителен режим
хранителен режимЗдравословният хранителен режим ще подпомогне правилния растеж и развитие на вашето бебе. По-долу ще представим най-важните хранителни вещества.

През периода на бременността основните принципи на здравословното хранене остават същите както преди – набавяйте си достатъчно количество плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни и крехки белтъчини. Някои хранителни съставки обаче заслужават допълнително внимание.

Фолати и фолиева киселина – срещу дефекти в плода и новороденото

Фолатът е витамин от B групата, който намалява риска от развитието на дефекти на невралната тръба, сериозни малформации на главния и гръбначния мозък. Според редица проучвания липсата на фолат в хранителния режим на бременни увеличава риска от преждевременно раждане. Хранителните добавки и мултивитамините съдържат изкуствена форма на фолата, която се нарича фолиева киселина.

От какво количество се нуждаете? 800 микрограма на ден фолат или фолиева киселина е препоръчителната доза преди зачетаване, а по време на бременността е добре да приемате по 1000 микрограма на ден.

- Отлични източници на фолиева киселина и фолати са:

• житните растения и ядките - ок. 40 микрограма (мкг) в 50 г житен продукт и 40 мкг в 30 г фъстъци,
• зеленчуците - особено спанак (100 мкг в 100 г) и аспержи (85 мкг в 4 стръка),
• цитрусовите плодове - най-вече портокалите (ок. 30 мкг в средно голям плод),
• бобовите растения – приблизително 90 мкг в 75 г боб.

За да сте сигурни, че си набавяте достатъчни количества от тази задължителна за бременността хранителна съставка, добре е да приемате още 3 месеца преди зачеване всекидневно мултивитамини, предназначени за бременни (в допълнение със здравословното хранене!).

Калций – за подсилване на костите

Вашите зъби и кости и тези на вашето бебе се нуждаят от калций. Той помага за правилното функциониране на сърдечно-съдовата система, мускулната и нервната тъкан. Ако не си набавяте достатъчни количества от този минерал по време на бременността, нужният...




 
изпишете търсеното на латиница
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.