zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Идеалният режим за хранене – и колкото и когато трябва



Идеалният режим за хранене – и колкото и когато трябва

Така контролът на теглото няма да е проблем, а и ще имате повече енергия.

здраве.bg

Мнозина сигурно биха искали да имат под ръка диетолог, който винаги да ги съветва и коригира с избора на храна и часовете на хранене. Но всъщност нещата съвсем не са толкова сложни. И ще се чувствате пълни с енергия през целия ден. Най-общите съвети биха били:

1. Яжте нещо на всеки 3-4 часа. Това зарежда метаболизма, предпазва от преяждане и проблеми с кръвната захар.

2. Комбинирайте протеини (месо, риба, боб, ядки, яйца, млечни продукти) с фибри (цели зърна, плодове, зеленчуци) при всяко хранене. Приемани заедно, тези храни отнемат повече време да бъдат смелени от обикновените въглехидрати и така ще оставате сити за по-дълго.

3. Раздвижвайте се по-често и пийте редовно вода. Този дневен хранителен план има широк обхват на калориите (от около 1550 до 2100). Ако сте активни, можете да се насочите към горната граница.

И накрая: дори перфектният ден всъщност не е перфектен, ако ядете едно и също отново и отново. За да избегнете този проблем, както и много други, свързани д неправилния избор на тип храна и час на хранене, предлагаме ви почасов график на един ден, в който храната е разпределена правилно – и по количество и по вид:

6:30 - 7:00 ч.: Събудете се с вода

Преди кафето, чая или каквато и да било храна, изпийте чаша вода с лимон. Когато спи, тялото се въздържа не са от храна, но и от вода. Тъй като много витамини са водоразтворими, пиенето на чаша вода преди хранене ще помогне на организма да абсорбира по-добре хранителните съставки в храната. Киселинността в лимона пък помага да се ребалансира храносмилателния тракт, правейки го алкален, и така “добрите” бактерии в червата се активизират и благоприятстват за оптималното усвояване на веществата.

7:00 ч.: Кратка разходка

Това е идеално за отслабване. Малко кардио упражнения веднага след като се събудите и преди да ядете – 20-минутна разходка с кучето, подскоци на място или малко тичане активират енергийните запаси на тялото. Това не значи 2 часа да карате колело или да правите...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.