zdrave.bg
Бременност
»хранителен режим
хранителен режим... са:
- крехкото червено месо,
- пилешкото и пуешко месо,
- рибата,
- зърнените храни, обогатени с желязо,
- ядките,
- сушените плодове.

• Приблизително съдържание в някои продукти:
- Боб - 1 чаена чаша (250 г) сварен боб - 5,2 мг
- Спанак - 1/2 чаена чаша (90 грама) сварен спанак - 3,2 мг
- месо - 85 грама телешко месо - 3 мг
- пуешко - 100 г червена пуйка - 2,3 мг.
- Мултивитамините за бременни жени обикновено съдържат желязо в състава си. Въпреки това в редица случаи вашия личен лекар може да ви препоръча приема на хранителна добавка, съдържаща допълнително желязо.

Желязото от животинските продукти се усвоява най-лесно. За да увеличите абсорбцията на желязо от растителен произход или хранителна добавка, съчетайте приема му с консумация на храна, богата на витамин C като плодови сокове, доматен сок или ягоди.

Хранителните добавки – консултирайте се със специалист!

През периода на бременността е възможно да страдате от недостиг на важно хранително вещество, дори и в случай, че се храните здравословно всеки ден. В оптималния вариант приемът на специално предназначени витамини трябва да започне още три месеца преди зачеването.

В случай, че спазвате строго вегетариански режим или страдате от хронично протичащо заболяване, вашият лекар може да ви препоръча приема на специални хранителни добавки, които да запълнят липсите.

Ако смятате по време на бременността да приемате билкови продукти, консултирайте се предварително с вашия личен лекар.

Храните, които да се избягват

Храната, която приемате оказва голямо влияние върху растежа и развитието на вашето бебе. Поради тази причина трябва да се стараете и да се храните възможно най-здравословно –плодове към сутрешната зърнена закуска, свежи зеленчуци - към любимото си ястие, кисело мляко за десерт.

Има доста храни, които по време на бременността следва да бъдат избягвани.

Избягвайте морска храна, съдържаща меркурий

Морската храна е отличен източник на белтъчини...




 
изпишете търсеното на латиница
 
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.