zdrave.bg
Диета и отслабване
»средиземноморска диета
средиземноморска диетаКакво представлява

Някои диетолози определят именно средиземноморската диета, богата на полски култури и мононенаситени мазнини, за една от най-здравословните. От много време тя се асоциира с дълголетие и добро здраве на сърцето. Но освен това тя може да бъде и прекрасен начин за отслабване, стига да се яде с мярка.

Когато се говори за средиземноморска диета се има предвид региона на Южна Европа до Близкия изток. Преди над 50 години специалистите са забелязали, че хората, обитаващи посочения район са по-здрави и живеят дълъг и пълноценен живот – най-вече заради начина си на хранене, типа храни и начина на живот като цяло.

Средиземноморската кухня варира в различните райони, но навсякъде тя се базира на зеленчуци, плодове, маслини, бобови култури, пълнозърнести храни, зехтин, риба, както и малко млечни продукти и вино. Допълнително към нея трябва да се отчетат и специфичния начин на структуриране на деня – продължителен обяд, често последван от следобедна почивка (сиеста) и редовна физическа активност.

Редица изследвания показват, че контролираните като калории диетични планове, богати на полски култури, здравословни мазнини и крехки протеини, каквато е средиземноморската кухня, са много подходящ начин за отслабване. Наскоро публикувани в New England Journal of Medicine данни сочат, че средиземноморската диета може да е също толкова ефективна за намаляване на теглото колкото и редицата нискомаслени диети. За разлика от тях тя дава и нещо повече – възможност за подобряване на обмяната на веществата (метаболизма).

Натрупаните през годините данни доказват ползата на типичните за средиземноморската диета храни заедно с физическата активност за контрол върху теглото и при определени ограничения на калориите - за отслабване.

Заради своята нарастваща популярност и многократно доказван ефект средиземноморската диета е станала основа за други, подобни диети – например диетата Южен бряг, създадена от кардиолога д-р Артър Агатстън.

Други ползи от средиземноморския...




 
изпишете търсеното на латиница
 
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.