zdrave.bg
Диета и отслабване
»диета на Орниш
диета на ОрнишДиетата на Орниш, известна още като Яж повече и отслабни е хранителен режим, подкрепен от солидни научни доказателства, но представен чрез достъпни за всеки съвети за здравословен живот и отслабване. Според последователите на диетата консумирането предимно на растителни храни, богати на фибри и бедни на мазнини помага не само за здравословния начин на живот, но и да се отървем от излишните килограми.

Авторът на диетата, д-р Дийн Орниш, е добре позната фигура в медицинските среди – най-вече заради огромния си успех в предотвратяването и обратното развитие на атеросклеротичните промени в сърдечните съдове само чрез диета – нещо считано до скоро за невъзможно без операция или медикаменти.

Това е постижимо чрез комбинация от диетичен режим и редовна физическа активност, които изграждат най-ефективния и мощен механизъм на тялото за топене на мазнини, твърди д-р Орниш.

източник: dieti.info
Какво може да се яде

Диетата не ограничава калориите, а храните, които може да се ядат. А те са разделени в три категории - според това дали могат да се консумират през цялото време, понякога или изобщо са забранени.

Следните храни могат да бъдат приемани винаги, когато сте гладни и докато се заситите:

- бобови растения,
- плодове – всички: от ябълки до дини и от малини до ананас,
- зърнени храни,
- зеленчуци.

Тези храни трябва да бъдат консумирани умерено:

- обезмаслени млечни продукти – това включва обезмаслено прясно и кисело мляко, сирене и кашкавал;
- яйчни белтъци;
- обезмаслени или с много ниско съдържание на мазнини продукти.

Следните храни трябва да се избягват на всяка цена:

- месо от всякакъв вид – червено и бяло, дори птиче (ако не можем да се откажете изцяло от месото, поне го ограничете възможно най-много) и риба.
- масла и производните им продукти като маргарин и дресинги за салата;
- авокадо;
- маслини;
- ядки и семена;
- обикновени млечни продукти;
- захар и производни на...



следва: палео-диета

 
изпишете търсеното на латиница
 
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.