zdrave.bg
Алтернативна медицина
»пилатес
пилатесОбщ преглед

Популяризирането на пилатес в последните години остави погрешното впечатление, че това е поредната тренировъчна програма за отслабване. Това всъщност е далеч от истината. В действителност методът „пилатес” е ниско интензивна фитнес техника, разработена през 20-те години на миналия век от Джозеф Пилатес.

Освен че подсилват мускулите на таза и корема, упражненията на пилатес осигуряват гъвкавост, стабилност и сила. Усилването на тези групи мускули поддържат гърба силен и подобряват позата.

Много от упражненията се извършват на специално предназначени за целта уреди. Освен това съществуват и пилатес тренировки, които могат да бъдат пригодени за изпълнение в домашна обстановка. Много от упражненията, укрепващи мускулите на гърба и корема, могат да се изпълняват на земята и не изискват специални уреди.

Вместо на количеството пилатес се фокусира изцяло върху качеството на изпълнение. Това означава, че практикуващите правят малко, но изключително прецизни повторения в серия. Упражненията могат да бъдат пригаждани според индивидуалните особености на човек и неговата сила и гъвкавост.

Приложение в медицината

Въпреки че пилатес вече се е утвърдил като метод за подобряване и поддържане на физическата форма, засега има много малко сериозни клинични проучвания за ефективността на метода в лечението на болестни симптоми.

Освен това получаването на съвети от истински професионалист в метода пилатес може да бъде доста скъпо удоволствие. Но да не забравяме, че това е почти необходимо условие, за да увеличим шансовете си да постигнем желания ефект и да подобрим здравето си.

Какво сочат проучванията

Проведените изследвания показват, че когато се практикува редовно, пилатес може да укрепи и подсили мускулите и да подобри тяхната гъвкавост.

Затлъстяване и болки в кръста: Предварителни проучвания показват, че редовното практикуване на пилатес подпомага процеса на отслабване заедно с добре планирана цялостна програма за...



следва: рейки

 
изпишете търсеното на латиница
 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.