zdrave.bg
Холестерол
»алтернативи
алтернативи... в тофуто, соевото мляко, едамаме (сварена зелена соя със шушулките), соевите ядки и другите продукти, произвеждани от соя.

Фитостероли: Те са вещества, които се съдържат в малки количества в пълнозърнестите храни, както и в много плодове и зеленчукови масла. Фитостеролите намаляват LDL холестерола най-вече като взаимодействат с вътрешночревното му усвояване. Съдържат се в някои видове диетичен маргарин, в някои дресинги за салата и в хранителни добавки.

Диетичните фибри, соята и фитостеролите понижават нивото на холестерола чрез различни механизми. Затова не е изненадващо, че комбинираният прием на тези храни и други растителни вещества, заедно с намалена консумация на наситени мазнини, е по-ефективен за редуциране на нивата на холестерола, отколкото употребата на само една отделна субстанция.

Включването в диетата на храни, богати на омега-3 мастни киселини може също да помогне за понижаване на холестерола. Затова - стремете се седмично да консумирате поне две порции риба (най-добре сьомга, херинга, тон, сардина, скумрия). Други хранителни източници на омега-3 са лененото семе и орехите.

Тези основни мастни киселини имат благотворен ефект върху холестерола. Като добавки се съдържат в капсулите с рибено масло и в маслото от ленено семе.

Омега-3 мастните киселини намаляват скоростта, с която черния дроб произвежда холестерол и триглицериди, имат противовъзпалителен ефект, намаляват натрупването на плаката в артериите и разреждат кръвта.

Ако възнамерявате да приемате омега-3 мастни киселини, първо трябва да го обсъдите с лекаря си (особено ако в момента приемате медикаменти за разреждане на кръвта!).

Избягвайте частично и напълно хидрирани зеленчукови масла. Тези продукти са източник на т.нар. трансмастни киселини, които доказано повишават LDL холестерола. Те също така понижават предпазващия сърцето HDL холестерол и увеличават уязвимостта на организма към инфекции.

Когато се храните извън дома
На много места се предлагат...




 
изпишете търсеното на латиница
 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.