zdrave.bg
Холестерол
»алтернативи
алтернативи... в тофуто, соевото мляко, едамаме (сварена зелена соя със шушулките), соевите ядки и другите продукти, произвеждани от соя.

Фитостероли: Те са вещества, които се съдържат в малки количества в пълнозърнестите храни, както и в много плодове и зеленчукови масла. Фитостеролите намаляват LDL холестерола най-вече като взаимодействат с вътрешночревното му усвояване. Съдържат се в някои видове диетичен маргарин, в някои дресинги за салата и в хранителни добавки.

Диетичните фибри, соята и фитостеролите понижават нивото на холестерола чрез различни механизми. Затова не е изненадващо, че комбинираният прием на тези храни и други растителни вещества, заедно с намалена консумация на наситени мазнини, е по-ефективен за редуциране на нивата на холестерола, отколкото употребата на само една отделна субстанция.

Включването в диетата на храни, богати на омега-3 мастни киселини може също да помогне за понижаване на холестерола. Затова - стремете се седмично да консумирате поне две порции риба (най-добре сьомга, херинга, тон, сардина, скумрия). Други хранителни източници на омега-3 са лененото семе и орехите.

Тези основни мастни киселини имат благотворен ефект върху холестерола. Като добавки се съдържат в капсулите с рибено масло и в маслото от ленено семе.

Омега-3 мастните киселини намаляват скоростта, с която черния дроб произвежда холестерол и триглицериди, имат противовъзпалителен ефект, намаляват натрупването на плаката в артериите и разреждат кръвта.

Ако възнамерявате да приемате омега-3 мастни киселини, първо трябва да го обсъдите с лекаря си (особено ако в момента приемате медикаменти за разреждане на кръвта!).

Избягвайте частично и напълно хидрирани зеленчукови масла. Тези продукти са източник на т.нар. трансмастни киселини, които доказано повишават LDL холестерола. Те също така понижават предпазващия сърцето HDL холестерол и увеличават уязвимостта на организма към инфекции.

Когато се храните извън дома
На много места се предлагат...




 
изпишете търсеното на латиница
 
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.