zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

10 начина да понижим холестерола без лекарства



10 начина да понижим холестерола без лекарства

Овесените ядки са богати на бета-глюкан – разтворима влакнина, действаща подобно на гъба, която попива холестерола.

здраве.bg

Статистиката от години сочи, че заболяванията на сърдечно-съдовата система са най-честата причина за смърт сред населението. По-долу ще ви представим десет съвета за това как да понижим с естествени средства нивото на холестерол в организма си, като с това се предпазим от развитието на атеросклероза и различни сърдечни заболявания.

Холестеролът и сърдечно-съдовите заболявания

Холестеролът представлява вид липид, който се движи в кръвта, включен в структури, наречени липопротеини. Липопротеините с ниска плътност (LDL) по-често са наричани лош холестерол, тъй като те водят до развитието на атеросклеротични плаки по стените на артериите.

Образуването на голям брой плаки стеснява кръвоносните съдове, а това намалява кръвотока – подобно на сипване на течност през запушена сламка. Възможно е плаката да се разкъса и това да доведе до образуването на кръвни съсиреци (тромби), които да възпрепятстват снабдяването на кислород и хранителни вещества до мозъка или други жизненоважни тъкани.

От друга страна липопротеините с висока плътност (HDL) или т.нар. добър холестерол отнемат LDL холестерола от артериалните съдове и го пренасят до черния дроб, където той се преработва и изхвърля от организма.

Храненето е от изключително значение

Известно е, че понижаването на холестерола намалява значително риска от сърдечно-съдови заболявания, а правилният хранителен режим е ключът към контролиране на нивата на HDL и LDL. Специалистите твърдят, че такъв режим може да бъде както ефективен в борбата със сърдечно-съдовите заболявания, така и много апетитен.

Ако се стараете да ядете всеки ден повече от посочените по-долу храни и следвате останалите съвети, ще постигнете може би доста неочакван успех в контрола на нивата на холестерол без да се налага да прибегнете до лекарства.

1. Овесени ядки

Те са богати на бета-глюкан – разтворима влакнина, действаща подобно на гъба, която попива холестерола. За да ги овкусите, можете да прибавите канела или изсушени...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    aлтернативи    заболявания    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
7 ключови години в живота
В живота има периоди които не са толкова условни.
8 начина мозъкът да работи по-добре
От изборът на подходящо време за натоварване до... Моцарт и Леонардо
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.