zdrave.bg
Остеопороза
»физическа активност
физическа активностТя в никакъв случай не означава единствено упражняване на различни видове спорт. Това са всички видове физическа дейност – ходене пеша, домакинска работа, танци. Повишаване на физическата активност се постига чрез смяна на заседналия начин на живот с всекидневни физически упражнения.

Заседналият начин на живот е свързан с намаляване на костната маса. Упражненията за отслабване стимулират остеобластите за изграждане на ново костно вещество. Наблюденията показват, че физическите упражнения провокират нарастването на мускулната маса , а оттук – и това на костната маса. Ползата от упражненията е налице единствено когато физическата активност е постоянна. При жени в менопауза след системни упражнения за отслабване в продължение на 22 месеца се отчита повишаване на костната плътност на лумбалните(поясните) прешлени с над 6%. Ползата от физическите упражнения се изразява в поддържане на костната маса, увеличаване на мускулната сила и координация. В сравнение с техните връстници, активно спортуващите имат до 10% по-висока костна плътност.

Рискът от падания се увеличава с напредване на възрастта. Заболяванията и сетивните нарушения, които могат да провокират падане, трябва да бъдат лекувани. Медикаментите, които нарушават силата и координацията, следва да се избягват, ако това е възможно. Повечето от паданията, които водят до фрактури на бедрото, стават вкъщи. Битовата обстановка трябва да бъде съобразена с риска от падане.

Най-важното е да се запомни, че обездвижването води до намаляване на калция в костите. Физическите упражнения са също толкова важни, както и правилния хранителен режим.

Изследвания показават, че упражненията могат не само да предотвратят остеопорозата, но и да я лекуват. Важно обаче е да се знае кои да се правят, и как да се изпълнявате правилно – нещо, за което е най-добре да се направи консултация с личния лекар и специалист.

Упражненията могат да забавят минералната загуба в костите, да помогнат за поддържането на...




 
изпишете търсеното на латиница
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.