zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

15 наглед странни причини, които ни пречат да спим



15 наглед странни причини, които ни пречат да спим

Какво може да се крие зад нощното безсъние и как да решим проблема.

здраве.bg

Всички сме чували за „хигиената на съня” и съветите, които съдържа тя и които би трябвало да ни помогнат да заспим и да подобрят съня ни. Да изключим телевизора и компютъра поне един час преди да си легнем, да си вземем горещ душ, да изпием чаша топло мляко... списъкът с изпитаните тактики продължава и продължава. Някои от тези често повтаряни правила са самата истина – в крайна сметка, твърде многото време пред екрана може да разстрои циркадния ритъм на тялото (това е вътрешният часовник, който регулира съня и бодърстването), а отпускащите процедури преди лягане ни помагат да се успокоим и да заспим по-лесно.

Но за много хора стандартните съвети не са достатъчни. За щастие има холистични и интегративни практици, които разглеждат съня от гледна точка на тялото, ума и духа, за разлика от конвенционалните подходи, които отдават основната тежест на тялото и слабо засягат и влиянието на психиката. Когато се загледаме в цялата картина, ще можем да открием и алтернативни начини, които да ни помогнат да се отпуснем по-ефективно и да спим дълбоко цяла нощ. Ето 15 потенциални виновника, които ни пречат да заспим, както и съвети как да се справим с тях.

1. Смятаме, че асаните ще ни успокоят

Правенето на йога точно преди лягане може да не е най-добрият начин за заспиване. Физическите упражнения късно вечер ни държат по-бодри, но дори и забавените движения имат подобно въздействие. Разтягането само по себе си е физиологичен стимул. Затова, вместо активна йога, е по-добре да правим по 15 минути релаксация преди лягане, за да подготвим тялото за съня.

Ето една идея как да го направим: лягаме на пода и слагаме прасците си на диван, за да може колената да оформят ъгъл от 90 градуса. Слагаме малка възглавница или хавлия под врата си и покриваме очите, за да не ни пречи светлината. Това редуцира стимулацията на нервния център в мозъка, който ни държи будни. Трябва просто да дишаме бавно и дълбоко и...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.