zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Храни за по-силен имунитет



Храни за по-силен имунитет

На какво да наблегнем в храната, за да подсилим имунитета си.

здраве.bg

С напредването на есенно-зимния сезон имунитетът ни се нуждае от все повече подкрепа. Спадането на температурите, студеният вятър, влажността на въздуха създават благоприятни условия за разпространение на различни вирусни и бактериални инфекции, от които най-често се говори за настъпването на грипния сезон.

Освен традиционни мерки, като например това редовно да си мием ръцете, можем да намалим риска от заболяване и като добавим към диетата си храни, които стимулират силния имунитет.

Кисело мляко

Според някои изследвания пробиотиците, съдържащи се в натуралното кисело мляко, скъсяват продължителността на настинката с близо 2 дни. Много кисели млека имат етикет, според който са полезни за храносмилането и могат да стимулират имунитета. Но всъщност не всички бактериални щамове притежават тези качества. Засега е научно доказано само за щамовете Lactobacillus casei и Lactobacillus reuteri, че предпазват от настинка, подобряват имунитета и съкращават продължителността на боледуването.

Витамин D

Този т.нар. слънчев витамин продължава да ни изненадва – не само със свойството си да намалява риска от рак, но и с това, че може да ни предпази от настинки и грип. Изследване от 2007 г. е установило, че хората, които приемат хранителни добавки с витамин D всеки ден 3 пъти по-рядко се разболяват от грип. При участниците, приемали високата доза от 2000 IU витамин D дневно, дори нямало нито един случай на грипни симптоми. Наистина има логика в приемането на 1000 IU витамин D всеки ден, особено през зимните месеци, когато рядко имаме възможност да се порадваме на слънцето.

Витамин С

Предишни изследвания са показали, че 1000 мг витамин С могат да облекчат настинката и да я съкратят с половин ден. Друг систематичен обзор на проучвания е установил, че високите дози витамин С ограничават продължителността на симптомите при хора с инфекции на горните дихателни пътища. Не всички изследвания обаче са стигнали до сходни резултати....

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    
 

more news
rss
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.