zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Храни за по-силен имунитет



Храни за по-силен имунитет

На какво да наблегнем в храната, за да подсилим имунитета си.

здраве.bg

... напълно реална цел.

Бадеми - за витамин Е

Подобно на морските дарове, когато стане дума за ядки, отново си мислим, че основната им полза са омега-3 мастните киселини. Но ядките са богати и на витамин Е. Най-големи количества от този мастноразтворим витамин се съдържат в бадемите. Изследователите от университета „Тафтс”, САЩ са установили, че ежедневното приемане на добавка с 200 IU витамин Е ефективно предпазва от настинки и грип. Когато посегнем към бадемите обаче е добре да подбираме такива без добавена сол.

Ами пастилите и таблетките с цинк?

Цинкът, на който месото е особено богато, безспорно е важен за имунитета ни. Но както показват най-новите изследвания, когато става дума за цинк в хранителните добавки, е много важно какво цинково съединение е използвано. Човешкият организъм усвоява в различна степен различните соли на цинка, а и в тях се съдържат различни количества активни цинкови йони. Най-ниско усвояем е цинковият оксид, известно полезно действие за имунитета има цинковият глюконат, а най-ефективен срещу различните вируси и бактерии (при вътрешно приемане) е цинковият ацетат. Максимално препоръчителната дневна доза цинк, която не е добре да се превишава в общия случай, е 15 мг.

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    
 

more news
rss
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
7 ключови години в живота
В живота има периоди които не са толкова условни.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.