zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Витамини срещу пороците ни!



Витамини срещу пороците ни!

Няколко бързи начини да пооправим нездравословните си навици.

15 декември 2010, здраве.bg

... не обичат зеленчуците, се лишават и от така необходимите и полезни фибри. За хората на възраст между 19 и 50 години препоръчителната дневна доза фибри е 25 г, а след 50-годишна възраст – 21 г. Но според статистиката повечето приемат само половината от това количество.

Какво може да направите: приемайте фибри под формата на хранителна добавка. И задължително мултивитамини! Дори изкуствените фибри са за предпочитане пред никакви. Обичайно една доза от типичната хранителна добавка осигурява 4 г. Но я пийте редовно и с достатъчно количество течност, най-добре вода. И все пак: опитайте да намерите някакъв плод или зеленчук, който ви е приятно да ядете – никакъв изкуствен източник на фибри и витамини не е толкова полезен колкото естественият! Тъй като фибрите могат да се отразят негативно на усвояването на минералите, пийте мултивитаминната добавка по различно време на деня.

Никога не се натоварвате физически!?

Възможно ли е дори такова шокиращо за костите упражнение като вдигането на тежести да е нещо добро? Всъщност да – такова екстремно натоварване (разбира се в съответните съобразени граници) съществено намалява риска от остеопороза. А повечето от нас знаят, че калцият също е жизнено важен. Но се оказва, че приемането на достатъчно витамин D е дори по-важно, защото той е ключов за абсорбирането на калция от организма. Получаваме витамин D чрез действието на слънцето, както и от храната – без риск да предозиран. Докато за хранителните добавки, които го съдържат, са все още обект на горещ спор къде е безопасната граница на приема. Повечето изследвания показват, че дневни дози от 700 до 800 IU понижават с над 25% риска от фрактури на хълбоците при по-възрастните жени. И все пак настоящите препоръчителни дози са 200 IU витамин D за млади хора, 400 IU за жени на възраст между 51 и 70 и 600 IU за тези на възраст над 71 години.

Какво да правите? Докато експертите все още спорят над въпроса за оптималните нива на прием на витамин D, засега приемайте поне количеството...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
9-те най-важни правила на храненето
Преди да опитате поредната диета и вечно да броите калориите във всяка хапка...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.