zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Витамини срещу пороците ни!



Витамини срещу пороците ни!

Няколко бързи начини да пооправим нездравословните си навици.

15 декември 2010, здраве.bg

... , затова, ако не консумирате такива, трябва да приемате най-малко 1 мг рибофлавин на ден от други продукти като крехко месо, яйца или бадеми (или в краен случай от мултивитамини). А за да поддържате костите си здрави, се уверете, че приемате адекватни количества витамини D и К.

Още от тийнейджър слушате високо музика

Храната може да играе роля и в предпазването от намаляване или постоянна загуба на слуха – това е доказано от редица изследвания. Както и потенциала в това отношение на добавките с магнезий и ресвератрол (който се намира в гроздето, червеното вино и дребните плодове). Предварително изследване например е установило, че магнезият не само предпазва от увреди на слуха, но и облекчава вече възникнали проблеми, когато се приема до 2 часа след внезапна загуба на слуха – в резултат от инфекция или от много високи децибели по време на концерт.

Какво да правите? Добавете селен и магнезий към диетата си. Можете да си ги набавяте от рибата и ядките. Добре е да се уверите, че получавате целия магнезий (300-350 мг на ден ) и селен (55 mcg на ден), от които се нуждаете - като допълнение към витамините А, С и Е.

С Джим Бийм сте на “ти”

Случайното прекаляване с алкохола не изчерпва запасите от витамини в дългосрочен план. Но редовната злоупотреба (над 30 г алкохол дневно - приблизително толкова има в две питиета) се свързва с повишени нива на хомоцистеина - аминокиселина, която увеличава риска от сърдечни заболявания, антиоксидантен стрес и някои видове рак.

Какво да правите? Увеличете приема на витамини от група В. Можете да се предпазите от потенциални клопки, ако приемате достатъчно фолиева киселина (400 mcg на ден), В6 (при по-младите 1,3 мг на ден, а тези над 50 години – 1,5 мг) и В12 (2,4 mcg на ден) - те понижават нивата на хомоцистеина. Ако сте любители на партитата, е разумно да приемате и много антиоксиданти, включително витамин С (най-малко 75 мг на ден) и витамин Е (поне 25 IU дневно).

От време на време обичате да хапвате...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.