zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Витамини срещу пороците ни!



Витамини срещу пороците ни!

Няколко бързи начини да пооправим нездравословните си навици.

15 декември 2010, здраве.bg

Искаме или не, това е истината - под желанието и стремежа на всеки да изглежда възможно най-добре винаги се крият някои неприятни навици. От друга страна, разбира се, никой не е перфектен. И въпреки че не съществува хапче-чудо за всяко “прегрешение”, все пак има някои начини да си помогнем в желанието да се преборим поне отчасти с вредните си навици. И ако сме се убедили, че няма решение “сега и веднага”, по-лесно ще приемем, че добро здраве може да се постигне при едно задължително условие - повече полезна храна.

Купувате зеленчуци, но не ги ядете?!

Не е кой знае какво - една салата по-малко?! Но особено зеленчуците със зелен цвят осигуряват ценни фибри и фолиева киселина. Това важи и за другите зеленчуци, плодове и зърнени храни (без да споменаваме овесените ядки на закуска). Най-честият риск по отношение на витамините според диетолозите е недостигът на витамини A и K. От друга страна, сериозният и особено опасен за здравето дефицит на тези витамини е са относително рядък. Докато ядете достатъчно други плодове и зеленчуци, особено моркови, пъпеши, кайсии, манго, марули, дори замразена или консервирана зеленчукова супа, гарантирано приемате някакво приемливо количество от тези хранителни вещества.

Какво да правите по-добре? Пийте мултивитамини и яжте повече от зеленчуците, които наистина харесвате. Колкото до мултивитаминните добавки, уверете се, че ви осигуряват витамини А (700 mcg на ден), В6 (поне 1,3 мг на ден) и В12 (2,4 mcg на ден).

Мразите всички зеленчуци!?

Сигурно ще се почувствате по-виновни от всякога – според най-новите съвети на специалистите вече са препоръчителни девет, а не пет порции зеленчуци на ден. Ако това може да ви успокои, не сте сами – изследване, проведено наскоро в Университета на Мичиган сочи, че 77% от хората никога не изяждат дори по пет порции. Но е наистина важно - зеленчуците осигуряват уникални фитонутриенти и никой досега не е открил начин, по който да ги вкара всичките в хранителна добавка. Хората, които...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.