zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да се справим с депресията



Как да се справим с депресията

5 съвета за това как да преодолеем трайно проявите на депресия и стрес, съпътстващи живота ни.

28 март 2013, здраве.bg

Депресията може сериозно да наруши нормалния ни живот, ако остане нелекувана. Ако имаме симптоми на депресия или скоро сме били диагностицирани с депресия, това все пак не е смъртна присъда - защото с добре планирани и осъществени мерки можем да се възстановим бързо и напълно.

Но можем ли да се справим сами с депресията и да се предпазим от повторната й поява!? Защото практиката показва, че най-добрите мерки срещу това състояние включват и постоянна грижа от наша страна, и консултации със специалист – за да се научим да бъдем позитивни към себе си и живота като цяло.

Да се погрижим за физическото си състояние, за да излекуваме психиката си

Разбира се, тялото ни функционира много по-добре, когато се грижим редовно за него. Ако правилно подбираме храната, почивката и упражненията, това ще укрепи имунната ни система, т.е. организмът ни като цяло ще бъде по-устойчив и на физически, и на психически заболявания.

Проведени са много изследвания относно дългосрочната полза за доброто настроение от физическите упражнения. Антидепресантите също може и да помогнат, но за истинското изкореняване на депресията, е препоръчително да правим и упражнения. Те могат да бъдат какви ли не – от „обикновена” разходка до плуване или посещения във фитнеса. Най-важното е това, което изберем, да ни доставя удоволствие.

Част от доброто здраве съвсем естествено е и добре подбраната диета. Важно е да получаваме достатъчно количество протеини (независимо от месо или от вегетариански източници), да ядем достатъчно плодове, зеленчуци, млечни и зърнени продукти. Препоръчително е също така да пием достатъчно течности (не непременно и само вода), за да поддържаме тялото си хидратирано.

Има много изследвания, които подкрепят мнението, че недостигът на сън може да доведе до много дисфункции в телесното и умственото ни състояние. Така например безсънието може да доведе до халюцинации. Имунната...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    психология    
 

more news
rss

 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
7 ключови години в живота
В живота има периоди които не са толкова условни.
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.