zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

С какво да подхранваме мозъка



С какво да подхранваме мозъка

Мозъкът се нуждае от най-много енергия, за да функционира пълноценно.

Умствената умора може да се ограничи и овладее с различни средства.

здраве.bg

... това. Но при всяка свободна минута, ние предпочитаме да седнем пред телевизора или монитора, вместо да направим няколко упражнения.

Живеем неправилно....

Ако “включваме” мозъка рано сутрин още с отваряне на очите и го “изключваме” чак преди сън, настъпването на преумората е неизбежно. Преумореният мозък ще прави все повече и повече грешки, а за тяхното отстраняване ще са необходими допълнителни сили и време. Затова не трябва да си поставяме твърде големи цели, които не сме в състояние да постигнем. Работата трябва да бъде правилно разпределена, с възможности за отдих.

Тя не трябва да пречи и на нощния сън. Овладяване на някоя от методиките на релаксация, включващи комплекс от дихателни и физически упражнения, ще ни помогне да се отпуснем и възстановим вътрешните си резерви. Подходящи са и топлите вани с различни ароматни масла и соли.

“Вълшебните таблетки”...

Всички предлагани препарати-хранителни добавки за борба с умствената преумора притежават един недостатък - те не са изучени достатъчно добре. За разлика от медикаментите, които преди да бъдат пуснати в продажба трябва да получат сертификат за потвърждаване на тяхната ефективност, безопасност, противопоказания и странични ефекти, биологически активните добавки се разпространяват само с хигиенен сертификат (също както и хранителните продукти). Затова те могат да помогнат, могат и да не помогнат, но могат и да навредят.

“Атакуване” на мозъка

В случай на продължителна умствена работа не трябва да злоупотребяваме с кафето, защото в големи дози то влияе отрицателно на сърдечно-съдовата система и може да предизвика зависимост.

По-добре е да се обърнем към растенията-адаптогени: женшен, аралия, лимонник (източно-азиатска лиана). Те тонизират, повишават умствената и физическата работоспособност и влияят благотворно на имунитета. Тяхното действие е добре изучено.

Не забравяйте, че след усилената работа и почивката трябва да бъде усилена. Сменете обстановката – излезте...

 
 
Още по темите:
любопитно    превенция    aлтернативи    лекарства    заболявания    
 

more news
rss
 
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.