zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

С какво да подхранваме мозъка



С какво да подхранваме мозъка

Мозъкът се нуждае от най-много енергия, за да функционира пълноценно.

Умствената умора може да се ограничи и овладее с различни средства.

здраве.bg

Мозъкът е най-сложният и все най-малко опознат човешки орган. По отношение на него има все още много въпроси, чиито отговори са неизвестни. Но и доста неща вече са известни. Така например, когато внезапно усетим невероятно объркване в главата си и мисловният процес се забави, определено става дума за умствена преумора.
Умствената трудоспособност е индивидуална за всеки, но причината за умствената преумора е винаги една – голям обем умствена работа, който не е съобразен със съответното количество необходима почивка.

На умствената трудоспособност могат да повлияят и ендокринните нарушения, депресията и различните хронични заболявания.

Кофеинът е най-разпространеният стимулатор в борбата за активиране на мозъка, но за съжаление голямата доза кафе всъщност ще предизвиква само повишена нервна възбуда, треперене на ръцете и неспособност за съсредоточаване.

При здравия човек способността за обработване на информацията зависи от вродените особености на централната нервна система и от количеството постъпващи към мозъка хранителни вещества. Следователно най-елементарният начин за борба с умствената преумора е осигуряване на мозъка с подходящата храна е нейното достатъчно количество.

Не трябва да се бърза с хомеопатията, ароматерапията и иглолечението, а също с голямото количество биологически активни добавки. Необходимо е на първо място да се направи стандартното изследване при терапевт: лекарски преглед, анализ на кръвта и урината, електрокардиография (ЕКГ). Ако всичко е наред с организма, причината за преумората е в самите нас.

Работим неправилно...

Лев Толстой в своята “Изповед” се е хвалил с това, че е можел дълго да работи на бюро, а след това да излезе на полето и дълго да коси – и да не изпитва нито физическа, нито умствена умора. Той е организирал правилно своя отдих чрез редуване на умствено и физическо натоварване.

След всеки час напрегната умствена работа е необходимо да се прави 10 минутна почивка. Разбира се, не винаги можем да си позволим...

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    превенция    aлтернативи    лекарства    заболявания    
 

more news
rss
 
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Какво предизвиква депресиите
В повечето случаи причината е комплексна. И все пак...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.