zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Плодовете и зеленчуците са полезни, но... невинаги



Плодовете и зеленчуците са полезни, но... невинаги

Начинът, по който готвим зеленчуците, определя дали ще запазим полезното в тях.

Как да запазим полезните вещества в зеленчуците и плодовете, които ядем и готвим.

26 септември 2013, здраве.bg

... Иначе всички витамини и минерали ще изчезнат. Това с особена сила важи за плодовете – компотите и сладката съдържат много захар, но малко полезни вещества.

• Ако в някое ястие се съдържат плодове, най-добре е то да се приготвя с минимално количество мазнина. Ако тя ви се стори недостатъчно, добавете още, но след като ястието е готово и свалено от огъня/извадено от фурната.

• Слагайте съвсем малко (най-добре напълно избягвайте) калориите в зеленчуците. Ако все пак искате да посолите, направете го след като ястието е вече готово. В повечето случаи безсолното ястие няма да изглежда такова, ако му добавите стрит чесън, ситно нарязан лук с малко растително масло или някакви подправки.

• Ако суровите плодове и зеленчуци не пасват на вкуса ви, или пък по някакви здравословни причини не са ви препоръчителни, тогава минете на прясно изцедени сокове от тях. Комбинациите могат да бъдат толкова много, че със сигурност всеки ще намери своята любима. И съвсем не е нужно да е някоя стандартна. Възможни са дори на пръв поглед нелогични съчетания като: 40 г диня, 50 г картофи, 100 г моркови, 50 г краставица, 50 г цвекло.

• Ако готвенето изисква картофите (или други зеленчуци) да се варят в много вода, то голяма част от витамините и минералите, ще останат в нея. Затова е най-добре водата да се задели и да се използва, когато се приготвя някакво друго ястие – например супа: добавете към отварата пресни зеленчуци – накълцани картофи, моркови, лук, чесън, корени и ще се получи много вкусна зеленчукова супа.

Масовият начин на хранене в днешно време, заедно с прекомерната употреба на лекарства и при най-малкия повод, пречи на организма да поддържа имунитета си на нормалното ниво. Затова и болестите са наш по-чест спътник.

Например „обикновеният” бял хляб с всички използвани при производството му набухватели и подобрители се усвоява по-трудно, той по-дълго престоява...

 
 
Още по темите:
хранене и диети    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.