zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Упражненията: как да се мотивираме по-добре - 10 съвета



Упражненията: как да се мотивираме по-добре - 10 съвета

Да се преборим с липсата на мотивация за това, че не се движим достатъчно.

24 януари 2012, здраве.bg

Редовната физическа активност е едно от условията за по-добро здраве – това е неоспорим факт. „Вярно на теория” - ще се съгласите, но на практика на много от нас не им достига мотивация и намираме лесно оправдание за това - не сме във форма, нямаме достатъчно време, или пари.

Разбира се, че винаги ще намерим подходящото извинение да не правим нещо, ако не го искаме. Но пък от друга страна защо поне самите ние да не правим нещо полезно за здравето си!?

Физическата активност

Често човек свързва термина „физическа активност” единствено със спортове като джогинг, гребане, колоездене, които нерядко наистина звучат досадно и скучно. Но всъщност има много други физически занимания и спортове, които са далеч по-развлекателни, а не са по-малко ефективни, например танците, разходките сред природата, колективните спортове, дори градинарството.

Според скорошна публикация в изданието The Physician and Sports Medicine умерените физически натоварвания са високо ефективни с цел отслабване, подобряват здравословното състояние и намаляват стреса. Най-важно е обаче да се спортува редовно, а не по много.

10 съвета за по-добра мотивация

№1: Нагаждайте вида физическа активност спрямо индивидуалните си особености

Характерът играе основна роля в определянето на подходящия за вас спорт.

1. Хората със състезателен дух трябва да изберат активност, която да пасва на тяхната природа. Такива са тенисът, скуошът и колективните спортове.

2. Хората с игрив характер ще им допадне танцуването, карането на ролери, кънки на лед или язденето на кон.

3. Работохолиците ще предпочетат да увеличат спортната си активност за сметка на свършената работа. Такива хора е добре да се занимават с градинарство, домакинство, миене на колата и други дейности, които ги карат да се чувстват полезни.

4. Подходящият спорт за индивидуалистите е физическата активност в домашна обстановка, разходката в парка, тай-чи, йога...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    психология    
 

more news
rss
 
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.