zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Плодовете: как да се откажем от висококалоричната храна



Плодовете: как да се откажем от висококалоричната храна

Независимо от сезона, магазините днес винаги предлагат разнообразие от плодове.

Диетата с много плодове е добър вариант за нискокалорично, но и разнообразно и балансирано, хранене.

4 декември 2013, здраве.bg

... плодове, при това през цялата година (без да обсъждаме тук качеството и „автентичността” им). А диетата, която включва много плодове е полезна и защото е балансирана. Ако се придържаме към добро разнообразие от плодове, макар и съобразявайки се все пак със сезона, плодовата диета ще ни осигури почти всички вещества, от които човешкият организъм има нужда. При това спокойно можем да добавим към нея известно количество зърнени храни, ядки, зеленчуци.

Ако си наложим някои допълнителни рестрикции и следим изкъсо количеството поемани калории, може доста бързо да постигнем и отслабване. Т.е. плодовата диета е ефективна и килограмите могат да намалеят осезаемо за сравнително кратко време (дори до 5-6 кг за седмица).

Ако обаче изберем такава крайна форма на плодовата диета трябва да я комбинираме с прием на по-голямо количество течности. И да помним нейните седем златни правила:

1. При поява на чувство на глад и апетит за нещо сладко, да избираме плодови десерти.

2. През целия ден можем да ядем почти всякакви плодове – най-добре повечко ябълки и сушени плодове, но трябва да отбягваме бананите и фурмите.

3. Ако ни се дояде сладолед (апетитът за него най-често идва вечер), негова алтернатива могат да бъдат замразените плодове и студения плодов сок.

4. Добрите навици са особено важни! Например: преди да обядвате, изяжте един грейпфрут. Усещането за ситост ще дойде по-бързо.

5. Плодовите диети, както и рецептите към тях, са най-различни. Затова не е никакъв проблем да се постигне разнообразие и човек да не усеща, че се лишава от кой знае колко много.

6. Ако понякога ни се дояде за десерт торта или кекс, има достатъчно варианти, в които преобладават плодовете. Но захарта в тези лакомства не бива да е много. От друга страна има достатъчно...

 
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
7 ключови години в живота
В живота има периоди които не са толкова условни.
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.