zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Хранителните добавки с цинк: кога са от полза и кога - не



Хранителните добавки с цинк: кога са от полза и кога - не

Цинкът е сред най-важните и необходими за правилното функциониране на тялото ни минерали.

Хранителните добавки с цинк стават все по-популярни, но има някои особености при тяхната употреба.

здраве.bg

... способност на спермата и повишава нивата на тестостерона. Минералът предпазва семенната течност от бактерии и увреда на хромозомите. Дефицитът на цинк е често срещан при мъжете, страдащи от импотентност и други репродуктивни проблеми. Приемането на добавка с 10 мг цинкдневно има ефект за подобряването на разултатите.

За здравето на очите

Изследвания доказват, че цинкът е важен за лечението и превенцията на различни проблеми със зрението – например при макулна дегенерация и катаракти. Дефицитът на цинк е сред симптомите при тези състояния, които са водещите причини за влошаването на зрението ни с напредването на възрастта.

Препоръчителен дневен прием на цинк

За жените препоръчителната дневна доза цинк е 8 мг, а за мъжете – 11 мг. Бременните е добре да приемат поне 12 мг на ден.

Приемането на хранителни добавки с цинк за подобряване на което и да е от описаните по-горе състояния трябва да става само в рамките на кратък период - за да се предпазим от натравяне и поява на дефицит на мед. Затова и се препоръчва преди да започнем да приемаме хранителна добавка с цинк, да се консултираме с лекар.

Странични ефекти от хранителните добавки с цинк

Хранителните добавки с цинк могат да доведат до натравяне, ако се приемат, когато не е необходимо. Страничните ефекти от натравянето могат да се проявят като коремни болки, гадене, повръщане и диария. Цинкът може да наруши и способността на тялото да обсорбира медта и така да предизвика последващи странични ефекти в следствие на дефицита на мед.

Хранителните добавки с цинк не бива да се приемат, ако в момента пием антибиотици, тъй като отслабват тяхната ефективност. Те могат да взаимодействат и с други медикаменти, затова винаги трябва да се консултираме с лекар, който да ни посъветва дали е подходящо да приемаме цинк извън този от храната.

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    aлтернативи    
 

more news
rss
 
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.