zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да не трупаме килограми през зимата



Как да не трупаме килограми през зимата

Супите са отлична храна за студената зима - толпи и с малко калории.

6 лесни промени в режима ни, които ще ни помогнат да не напълнеем през зимата и дори да отслабнем.

5 февруари 2012, здраве.bg

Когато температурите спаднат, килограмите ни по правило се качват. И в това няма нищо нелогично – природата е заложила този механизъм като застраховка за трудните зимни месеци. Докато похапваме сладко и мазно - за да се справи тялото ни по-лесно със студа през зимата, си осигуряваме допълнителен – мастен – слой като своеобразен щит между себе си и мразовития въздух. А и, когато времето е лошо, на никой не му се става от дивана, за да направи няколко упражнения, още по-малко да стигне до фитнеса.

Намалената физическа активност и специфичната зимна диета, богата на по-мазни и тежки храни, логично са основните причини да напълняваме през този сезон. Можем ли да избегнем това и как?

1. Повече плодове, по-малко сладкиши

Зимните плодове като портокали, грейпфрути, киви са пълни с витамин С и биофлавоноиди, които ни помагат да се предпазим от зимните настинки и грипа. И не на последно място – те са с ниско съдържание на калории. Ако изяждаме дори само по един плод на всяко хранене, това ще ни засища за по-дълго, а освен това ще стимулира и имунитета ни.

Ако изяждаме по 5 порции плодове на седмица (колкото повече, токлокав по-добре) вместо 1 млечен шоколад или други сладки, няма да напълнеем нито грам. А ако обичайната ни диета включва захарни изделия поне три пъти седмично, с промяната ще свалим до 5 кг за 3 месеца.

2. Нискокалорични супи и яхнии

Зимата е сезона на супите. Те могат да са едновременно и полезни и вкусни, а в същото време не водят до повишен прием на калории. Най-лесните супи могат да се приготвят с различни зеленчуци плюс малко телешко или пилешко месо – без кожата и мазните им части.

С обезмаслено мляко пък можем да приготвяме крем супи от различни зеленчуци. Ако оставим супата или яхнията един ден в хладилника, след това ще можем да отстраним наслоената отгоре мазнина преди да я претоплим за следващото хранене. С всяка чаена лъжичка...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.