zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Омега-3: DPA, EHA, ALA



Омега-3: DPA, EHA, ALA

здраве.bg

... на замърсено ленено масло е далеч по-малък, отколкото на рибно.

Лененото семе и масло не са абсолютен заместител. Те също съдържат омега-3 мастни киселини, но докато рибното съдържа от типа DPA и EHA, ленът включва в състава си мастна киселина, наречена ALA. Последната се разгражда в човешкото тяло до DPA и EHA – процес, който изисква време и определени условия, които невинаги са на лице. Ето защо най-добрият вариант е да се приемат и двете хранителни добавки.

Освен рибата други богати източници на омега-3 са бадемите, тофуто, някои бобови растения и студенопресования зехтин. Включването на тези храни в хранителния режим със сигурност ще увеличи нивата на незаменими мастни киселини в организма, което ще има позитивен ефект върху здравето.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
55+    превенция    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
8 начина мозъкът да работи по-добре
От изборът на подходящо време за натоварване до... Моцарт и Леонардо
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.