zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Здравето: и за него прекалените мерки не са нито необходими, нито най-важни



Здравето: и за него прекалените мерки не са нито необходими, нито най-важни

12 правила, които можем да нарушаваме - понякога.

way.bg
четете още в way.bg


Пийте по 8 чаши вода на ден, яжте по 5 до 7 порции зеленчуци и плодове; спете по 8 часа – дори само това да си постоянно в час с най-актуалните препоръките за здравословен начин живот е уморително и досадно. А какво остава за спазването им.

Затова ви предлагаме списък от 12 правила, които няма проблем (а понякога дори е добре) да пренебрегвате.

1. Не яжте храна, която е падала на пода
Според всички специалисти по тази храна ще са полепнали много бактерии, но повече от тях не са особено опасни. И все пак, ако храната е стояла на пода прекалено дълго, правилото е в сила!

2. Стойте настрана от хора с настинка
Всъщност освен ако нямате заболяване на белите дробове или астма, няма проблем да бъдете около хора с настинки. Никой не трябва да е толкова обсебен от здравето, че да проявява антисоциално поведение. И все пак – никой не иска да настине. Затова не забравяйте да си измиете ръцете със сапун и топла вода.

3. Спете по 8 часа всяка нощ
Много хора по природа са настроени да спят по 8 часа. Но всеки е различен, а данните сочат, че хората, които спят “само” по 7 часа на нощ, всъщност живеят по-дълго. Добре отпочинали ли сте на следващия ден или сте още уморени? Според специалистите най-добрият начин да разберем дали сме се наспали е това как се чувстваме на следващия ден.

4. Яжте по 5 до 7 порции плодове и зеленчуци всеки ден
Няма изследване, което да доказва безспорно, че това количество е оптималното и най-доброто. Показанията са, че хората, които ядат повече плодове и зеленчуци, са по-здрави. Но никой не е сравнявал ефекта на 5 до 7 порции срещу например 3 до 5. Затова - просто яжте много плодове и зеленчуци. Ако това да броите порциите ви помага, добре. Но не бъдете обсебени от числото 5 до 7.

5. Когато става въпрос за упражнения – без мъки няма облаги
Трябва да правите усилие. Но не е нужно да тренирате докато се изтощите напълно. Ако вървите в продължение на 2 часа със скорост около 5 км в час, ще изгорите приблизително...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    любопитно    хранене и диети    хигиена    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.