zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

10-те най-големи врагове на съня



10-те най-големи врагове на съня

Честото недоспиване и безсънието водят до бърза умора и натоварване на тялото.

Системното недоспиване изисква незабавни мерки.

здраве.bg

... като мляко, сирене или малко парче пилешко, които са богати на триптофан – аминокиселина, която благоприятства добрия сън.

Опитайте се да избягвате всичко сладко особено така полезния иначе натурален шоколад - той съдържа кофеин.

7. Обожавате да пиете кафе следобед

Кафето, черният чай и енергийните напитки съдържат значителни количества кофеин, който е добре известен със своето стимулиращо действие върху нервната система. Това, което не знаят повечето хора, е че ефектът е дълготраен. Ето защо употребата на кофеин в следобедните часове увеличава вероятността да прекараме неспокойна нощ.

Съвет: Ограничете кафето и останалите кофеинови напитки до 1-2 чаши преди обяд.

8. Режимът ви за сън е различен всяка нощ

Един път заспивате след полунощ, а друг вече сте в леглото в 9!? Може и да си мислите, че това е добър начин да наваксвате пропуснатите часове сън, но в действителност е сигурен път към безсъние.

Различното време на заспиване и събуждане разстройва биологичния часовник, защото прави заспиването трудно.

Съвет: Заспивайте и се събуждайте всеки ден по едно и също време. Ако това е невъзможно, поне ставайте всяка сутрин по едно и също време. По този начин ще нагласите вътрешния си часовник да работи безотказно.

9. Стоите в дълго време в леглото

Ако не можете да заспите, не се борете с безсънието в леглото - малко вероятно е да заспите докато гледате непрекъснато часовника, притеснявайки се за безсънието, което ви е споходило.

Съвет: Не стойте в леглото повече от 30 минути, мъчейки се да заспите. Най-добре станете, излезте от спалнята и направете нещо различно. По този начин ще позволите на мозъка си да отпочине и след това ще заспите по-лесно.

След като се върнете в леглото, преместете часовника далеч от вас, така че да не можете да гледате постоянно колко е часа и да се натоварвате допълнително.

10. Носът ви е запушен

Нарушенията в носното дишане доказано влошават качеството на...

 
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    
 
more news
rss
 
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.