zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

7 типични “офисни” болести през зимата



7 типични “офисни” болести през зимата

Как да се борим успешно с болестите, характерни особено за затворените помещения.

здраве.bg

Заседналият начин на живот, типичен за работещите зад бюрото, провокира появата на здравословни проблеми, с които нито един дървосекач или леяр не би се сблъскал. Специалисти от изданието Prevention са се опитали да определят кои са най-честите заболявания, от които страдат офисните служители и ни препоръчват как да се предпазим от тях.

Проблем №1: инфекциите

Разпространяването на различни инфекции е особено характерно за офиса през есента и зимата. Всъщност на работното си място човек може да се зарази с инфекция много лесно през всеки годишен сезон. Бюрото е идеално място за развитие на различните бактерии. Същото се отнася и за телефоните, компютрите, мишките и дори дръжките на вратите. Всеки ден до тях се докосват толкова много хора, а не всички те спазват необходимата хигиена.

Какво можем да направим
Мийте по-често ръцете си и почиствайте предметите, които често ползвате - клавиатурата, мишката, телефонната слушалка. Ако бюрото е и място за хранене, почиствайте го след това.

Проблем №2: наднормено тегло

Всекидневното седене в удобния стол е пряка предпоставка за затлъстяване. Още повече през хладните сезони, когато организмът изпитва недостиг на слънчева светлина и топлина и започва да трупа килограми (най-вече мазнини) - за лошите времена. Проблемът със затлъстяването в някои страни вече достига такива мащаби, че някои компании включат в своята корпоративна политика и борбата за здравословен начин на живот - на служителите се предлагат абонаменти за фитнес клубове, някъде спират асансьорите, дори се плащат премии за свалени килограми...

Какво можем да направим
Откажете се доброволно от асансьора и ескалатора – това наистина е един добър, а и лесен, начин за поддържане на добрата форма. Сутрин и вечер се разхождайте поне по 15 минути, а дори и през работно време можете да правите леки физически упражнения. Ако имате 1 час за обедна почивка, отделете 40 минути за обяд, а останалите 20 – за кратка разходка. Тя не само...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    заболявания    
 

more news
rss
 
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.