zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

За да не качим отново килограмите след диета



За да не качим отново килограмите след диета

dieti.info

Всеки, който е пробвал знае - запазването на теглото след диета е по-трудно, отколкото самото отслабване. Правилно подбраната диета безспорно допринася за по-бързото или по-бавното отслабване, но, разбира се, няма как да гарантира, че свалените килограми няма да се върнат.

Затова след приключването на диетата трябва да се спазват някои пропорции, като менюто се разнообразява постепенно.

Всеки диетолог ще потвърди, че за да запази теглото си, човек трябва да отстрани причината, поради която е напълнял. Най-голямото изпитание е да се устои на миризмата и вида на сервираната маса, околните, които се хранят с голям апетит, алкохолът, който пречи да контролираме количеството на приеманата храна.

Ако не се справите, негативният резултат е гарантиран - срив, преяждане и възвръщане на предишните килограми, а в много случаи и още по-високо тегло.

Ако например сте спазвали диета 10 дни, трябва постепенно да увеличавате количеството храна през следващите 30. Ако сте гладували 3 дни, от това състояние трябва да излезете през следващите 9.
Важно е да не забравяте, че никоя диета няма да ви помогне да постигнете максимални резултати без достатъчно движение.

Няколко прости съвета:
- ходете колкото се може повече пеша;
- не използвайте асансьор;
- занимайте се с някакъв спорт 1-2 пъти в седмицата;
- намалете температурата в спалнята с 1-2 градуса – това ще ви помогне да изгаряте дори насън повече калории.

“Шведски модел” за запазване на теглото:
• Закуска: 1-2 сандвича с кашкавал или колбас и парченца краставица или домат.
• Обяд в 12 часа и последно хранене за деня в 17-18 часа (след работа): чиния супа, съдържаща 50% зеленчуци, 25% белтъчини (пиле, риба месо) и 25% въглехидрати (картофи, фиде). Два пъти дневно се препоръчва употребата на два плода.
• В събота е позволено яденето на сладко.
Изчислено е, че при такова хранене може да се отслабне за 5 дни с 0,5 кг или поне да задържите теглото си продължително време.

Някои използват и т.нар....

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
7 ключови години в живота
В живота има периоди които не са толкова условни.
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.