zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

За да не се поддадем на стреса



За да не се поддадем на стреса

При почти 20% от хората вече е налице диагноза тежко психично разстройство.

здраве.bg

Все по-често срещаме фразата, че съвременният човек живее в постоянен стрес. Дори това да е така, има много неща, които можем да направим, за да намалим вредните последици за здравето си.
Как да запазим своето емоционално равновесие и да не се предадем на депресията?

Според данни на Световната здравна организация, броят на хората, които се нуждаят от психологическа помощ, нараства по-бързо дори от броя на страдащите от сърдечно-съдови и онкологични заболявания. На почти 20% от хората вече е поставена диагноза за тежко психическо разстройство.

Човек, постоянно подложен на стрес, може да достигне до фаза на хронично състояние, водещо до депресия.
• При едни стресът има психични прояви – развиват се неврози, фобии,
• при други се провокират заболявания на вътрешните органи. Последното психиатрите наричат маскирани или соматични (“сома” – тяло) последствия от стреса.

Най-често стресът са “крие” зад сърдечно-съдовите проблеми (хипертония, исхемична болест на сърцето, инфаркт), язва на стомаха и дванадесетопръстника, астма. Според статистиката, повече от 35% от болните от някакво хронично заболяване в основата на своята болест имат “лош” стрес, който може да доведе до депресия.

Какво можем да направим?

Няма единна методика за борба със стреса. Подходът зависи от психичните особености, характера и моралните ценности. Първо си отговорете на въпроса:”Кой съм аз в действителност?”, като не се страхувайте да се анализирате.

Реакцията на човека срещу стреса е заложена от природата, също както и нивото на самоконтрол. Затова всеки човек трябва да се обърне към психотерапевт и да потърси индивидуално разрешаване на своя проблем.

• Не се поддавайте на депресивните мисли, т.е. не зацикляйте в самосъжаление. Умственото напрежение най-добре се премахва чрез физически натоварвания – независимо дали в залата за фитнес или чрез джогинг в парка.

• Научете се да се самомотивирате. Човек често изпада в продължително състояние на стрес, просто защото е свикнал...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
превенция    психология    заболявания    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.