zdrave.bg
Диета и отслабване
»хормонална диета
хормонална диета... хора са в хормонален дисбаланс.

Какво може да се яде

Хормоналната диета насърчава правилното, естествено и здравословно хранене, както и избягването на рафинирани и съдържащи консерванти храни.

Позволените през първата фаза (на детоксикация) храни включват безглутенови зърнени продукти, зеленчуци (без царевица), плодове (без цитрусови, сушени и консервирани), ядки, семена, риба, месо, фета или козе сирене, маслини, авокадо, ленено семе, рапично масло, яйца и соеви продукти. По време на тази фаза се препоръчва приема на голям брой хранителни добавки, включително пробиотици, билкови екстракти за прочистване, фибри и рибено масло.

След фазата на детоксикация отслабващите влизат във втората фаза на диетата, която насърчава храненето с подходящите храни в подходящото време и избягването на разстройващи хормоналния баланс храни като фъстъци, царевичен сироп богат на фруктоза, големи риби съдържащи тежки метали, отглеждана в развъдници сьомга, стафиди, фурми, неорганични меса и кафе.

Непозволените храни в тази фаза включват рафинирани захари и зърнени продукти, транс мазнини, преработени меса, прекомерно количество наситени мазнини, храни съдържащи нитрати и повечето изкуствени подсладители.

Диетата препоръчва допълнителен прием на добавки като мултивитамини, витамин D, основни антиоксиданти, калций, магнезий и изолат от суроватъчен протеин. Препоръчва се също пиенето на много вода - поне 8 чаши на ден (1,5-2 л). В самата книга е включено и голямо разнообразие от рецепти, съвети за пазаруване и списъци с необходимите в храни.

Как работи хормоналната диета

Правилата, според авторката, са прости: Ако се храните с подходящите храни в подходящото време (на всеки 3-4 часа) и избягвате продуктите, разстройващи хормоналния баланс, ще постигнете и хормонално равновесие и ще отслабнете.

Мнение на експертите за хормоналната диета

Позитивните аспекти на режима включват обръщане на внимание на съня, намаляването на стреса, спортуването...




 
изпишете търсеното на латиница
 
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.