zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да опазим очите си при работа с компютър



Как да опазим очите си при работа с компютър

Няколко лесни упражнения могат да подобрят работоспособността на очите.

здраве.bg

... Бързо мигайте с клепачи в продължение на 1-2 минути.
5. Затворете клепачите си и ги масажирайте с кръгови движения на пръстите си 1 минута.
Упражненията могат да се извършват в седнало положение, повтаряйки всяко от тях 2-3 пъти с прекъсване от 1-2 минути. Общата продължителност на упражненията е 10 минути. Второто и третото упражнение могат да се правят не само с отворени, но и със затворени очи. Най-важното е да ги правите редовно и тогава те ще дадат желания резултат.

Вариант 2
1. Седнете, като се облегнете на гърба на стола, затворете очи, поставете ръцете на бедрата. Поседете така 15-20 секунди.
2. Извършвайте кръгови движения с главата в едната посока, а после в другата. Повторете това 4-5 пъти. Масажирайте с пръсти тила и врата.
3. Силно стиснете очи за 4-6 секунди, после ги отворете пак за толкова. Повторете 5-7 пъти.
4. Наведете глава към гърдите, а после назад за да отпуснете мускулите на врата.Правете това бавно 3-5 пъти.
5. Гледайте пред себе си в далечината 3-4 секунди, после прехвърлете погледа си на върха на носа и го задръжте 3-4 секунди. Повторете 5-7 пъти.
6. Затворете очи и с меката част на пръстите леко натискайте горния клепач в продължение на 3-4 секунди. Свалете пръсти и поседете със затворени очи 3-4 секунди. Повторете 4-5 пъти.
7. Поставете ръце на кръста и движете лактите напред и назад. Повторете 3-4 пъти.
8. Затворете очи и направете кръгови движения с очните ябълки. На всеки 4-5 секунди сменяйте посоката.

Вариант 3
1. Облегнете се на стола и проследете с очи как вашият пръст бавно се отдалечава от тях на разстояние 50 см, а после се приближава. Повторете 8-10 пъти като сменяте ръцете.
2. Седнете, отпуснете се, после рязко напрегнете мускулите на цялото си тяло и отново се отпуснете. Упражнението трябва да се направи поне 3 пъти.
3. Отпуснете се, поставете ръце на кръста и поемете дълбоко въздух. После бавно издишайте през тясна струя в продължение на 5 секунди, обтягайки корема. Повторете 3-4 пъти.
4. Мигайте...

 
 
Още по темите:
любопитно    превенция    заболявания    
 

more news
rss
 
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.