zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Противовъзпалителната диета: ползи за здравето



Противовъзпалителната диета: ползи за здравето

Възпаленията дават начало на много сериозни болестни процеси, от които една специална диета може да ни предпази.

здраве.bg

Противовъзпалителната диета може да подобри здравето ни като цяло, а същевременно да ни помогне да отслабнем. Тя включва консумацията всеки ден на специфични храни, които предизвикват хормонален отговор от организма, който ни предпазва от развиването на възпаление.

Възпаленията в тялото са предвестник за повече или по-малко сериозни заболявания и състояния, включително сърдечни проблеми, Алцхаймер и рак.

Противовъзпалителните храни са богати на антиоксиданти, които помагат на тялото да се пребори с голямото количество свободни радикали, които атакуват здравите тъкани и водят до възпаления. Те са вещества в потока на кръвта, които причиняват оксидация, а това от своя страна води до заболявания и са основен компонент на процеса на стареене.

Целта на противовъзпалителната диета е
• да ни предпази от възпаленията или поне да ги ограничи,
• да намали риска или да подпомогне лечението на наличните заболявания,
• да ограничи болката,
• да подобри храносмилането,
• да забави процеса на стареене и подобри здравето ни като цяло.

Храни, включени в противовъзпалителната диета

• Най-добрите храни, които можем да ядем по време на противовъзпалителната диета са непреработените. Преработените храни имат високо съдържание на добавки, които карат тялото да произвежда повече свободни радикали.

• Пресните плодове и зеленчуци са богат източник на антиоксиданти, имат нисък гликемичен индекс, съдържат много фибри и ни помагат да се чувстваме сити по-дълго време.

• Храните, богати на омега-3 мастни киселини, също са добър избор – орехи, сьомга, риба тон, камбала, херинга, сардини, скумрия, ленено семе, масло от канола, зехтин, соя, водорасли. Омега-3 мастните киселини естествено ограничават възпаленията в тялото и понижават риска от артрит, рак и сърдечни заболявания....

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.