zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Тиквата – срещу депресията, възпаленията и камъните в бъбреците



Тиквата – срещу депресията, възпаленията и камъните в бъбреците

Тиквата и тиквеното семе са богати на витамини, минерали и фибри, полезни за здравето ни.

23 октомври 2012, здраве.bg

Тиквата отдавна не е вече само за печене или пък – за най-малките - за правене на тиквени фенери. Пълна с витамини, важни мастни киселини, минерали и фибри, тя може и е препоръчително да се консумира често и с удоволствие.

Хранителните вещества в тиквата могат да са ни от полза – да се предпазим от състояния като възпаления, камъни в бъбреците, депресия, кожни проблеми и паразитни инфекции и дори рак.

Тъй като именно есента е традиционното време за тиквите, имаме възможност веднага да се насладим на страхотния вкус и здравословните ползи от този всъщност така непретенциозен зеленчук. Независимо дали я предпочитаме печена, в тиквеник, на супа или просто нарязана, тиквата е вкусна и полезна добавка за всяка диета.

Ето какви изключителни свойства притежава тя:

Витамин А: Алфа- и бета-каротинът са антиоксиданти, вид каротеноиди, които се превръщат във витамин А в тялото. Бета-каротинът има противовъзпалително действие и помага за възстановяването на кожата от увредите, нанесени от слънцето. Алфа-каротинът възпрепятства растежа на туморите, забавя видимите знаци на стареенето и предпазва от катаракти. Освен това каротеноидите понижават риска от сърдечносъдови заболявания и стимулират имунитета.

Витамин С: Витамин С балансира нивото на холестерола, бори се със свободните радикали и стимулира производството на колаген. Също така укрепва и поддържа функционирането на имунната система.

Магнезий: И плода, и семето на тиквата съдържат този полезен минерал, нужен за здравето на зъбите и костите. Магнезият играе важна роля в тялото като поддържа имунното и сърдечното функциониране.

Витамин Е: В ролята си на важен антиоксидант, витамин Е допринася за здравето на кожата и ни защитава от Алцхаймер и някои видове рак. Тиквеното семе осигурява на организма ни витамин Е в разнообразни форми като алфа-токоферол, гама-токоферол, делта-токоферол, алфа-токомоноенол и гама-токомоноенол.

Фибри: Тиквата е отличен източник на...

 
добави в:
 
Още по темите:
хранене и диети    превенция    любопитно    
 
more news
rss
 
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.