zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Остеопорозата не е просто „тих убиец”



Остеопорозата не е просто „тих убиец”

Присъствието в диетата на мляко и млечни продукти съвсем не е достатъчно да се предпазим от остеопороза.

Костите ни имат запас от калций и магнезий за спешни нужди, но тези минерали трябва да се възстановяват или липсата им може да предизвика остеопороза.

13 август 2012, здраве.bg

... калций, не успяваме да подхраним костите си. Харесва ни да вярваме, че храната, която ядем, ни доставя всичко необходимо за здравето на костите. Така е! Но, за съжаление, костите започват да отслабват, тъй като хранителните вещества не успяват да достигнат до тях - поради различни причини.

Какво възпрепятства поддържането на здравето на костите

Усвояването на храната е сложен процес. Не е достатъчно дори да спазваме списък със съставки и да приемем, че сме направили нужното за този ден, за да бъдат костите ни здрави. Калцият в млякото, например, се „анулира” поради наличието на фосфор. Когато консумираме хляб от цели житни зърна, пшенични трици или други неразтворими фибри, всъщност те силно увеличават нужната на организма от калций. Също както фосфатите и прекомерното количество протеини, те причиняват киселинност в потока на кръвта и могат да се превърнат дори в основната причина за развитието на остеопороза на по-късен етап.

Т.нар глутенова нетолерантност пък блокира производството и усвояването на витамин D3, независимо колко слънчева светлина получаваме.

Витамин В6 се деактивира от захарта, а в повечето зеленчуци, които ядем, липсва бор.

Скелетната ни структура се оформя напълно още по време на пубертета и изисква достатъчно материали за достигане на 100% плътност на костите. Трябва да гледаме на това буквално като на добра инвестиция за бъдещето.

Как да опазим здравето на костите си

За да се подсигурим, е най-добре да приемаме отделно хранителни добавки с калций и магнезий. Добрата формула трябва да съдържа както калциев цитрат, така и достатъчно цинк, бор, витамини В6, D3 и С.

Най-добре е да приемаме добавката вечер преди лягане. Много хора споделят дори, че това им помага да спят по-добре и предотвратява схващанията на мускулите на краката през нощта (т.нар. мускулни крампи).

През деня е важно да приемаме и омега-3 ненаситени мастни киселини, а при недобре балансирано хранене и добър мултивитаминен продукт. В общия случай...

 
 
Още по темите:
заболявания    превенция    55+    
 
more news
rss
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.