zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Отказът от един вреден за здравето навик, води лесно до отказване на още един



Отказът от един вреден за здравето навик, води лесно до отказване на още един

Дългото застояване пред телевизора много често върви заедно с купа пуканки с вредни мазнини.

Промяната на лошите навици има домино ефект, показва изследване.

5 юни 2012, здраве.bg

Ако се надигнем от дивана, това най-малкото означава, че ще прекарваме по-кратко време с ръка в пакета с чипс или бисквити. Това е простото, но проницателно откритие на ново изследване, според което промяната на един лош навик има домино ефект и върху други лоши навици.

Намаляването на свободното време, което прекарваме заседнали пред телевизора, ще ограничи и приема на вредни храни с наситени мазнини. Това е полза от типа „с един удар – два заека”, защото двата начина на поведение са много близко свързани.

Изследването също така е установило, че най-ефективният начин за промяна на вредния начин на живот изисква две ключови промени в поведението: намаляването на времето, което прекарваме пред телевизора или компютъра и яденето на повече плодове и зеленчуци.

„Това са само две промени в начина ни на живот, но те имат голям общ ефект без да изискват от нас големи усилия”, заявява Бони Спринг, автор на изследването, чиито резултати са публикувани в изданието Archives of Internal Medicine.

Хората имат все повече нездравословни навици

Хората са свикнали с различни, присъщи за днешния ден, прояви на поведение, които създават по-висок риск от развитие на сърдечно заболяване и рак. Но животът показва, че не е никак лесно да се започне борбата за промяна на тези вредни навици.

Според изследването, с новия по-лесен подход хората са в състояние да направят големи промени в живота си за кратък период от време и заедно с това да им останат верни. Спринг искала да открие най-ефективният начин да подтикне хората да променят вредните за здравето си навици: консумацията на твърде много наситени мазнини и на недостатъчно плодове и зеленчуци, заседналия начин на живот, липсата на физическа активност.

Тя и колегите й на случаен принцип назначили на повече от 200 пациенти на възраст между 21 и 60 години, които имали всички тези вредни навици, една от четирите избрани за опита промени: повишен прием на зеленчуци и плодове и повече физическа активност, понижен прием...

 
добави в:
 
Още по темите:
изследвания    превенция    
 

more news
rss
 
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.