zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да се справим с нарасналия глад по време на стрес



Как да се справим с нарасналия глад по време на стрес

10 начина да контролираме и овладеем силния апетит, съпровождащ стреса.

22 май 2012, здраве.bg

Има два типа хора. Тези, които спират да се хранят, когато са изложени на стрес, и тези, които се обръщат към успокояващите храни, когато животът прекалява с предизвикателствата. За съжаление, повечето хора попадаме във втората категория – и честичко посягаме към сладките и мазни храни, от които се чувстваме добре, но които освен това са и пълни с калории.

Макар че много от лакомствата могат да ни утешат за няколко часа, в дългосрочен план те само ще увеличат стреса - защото ще покачат килограмите ни.

Затова ви предлагаме десет начина, които могат да ни помогнат да се справим с нарасналия апетит по време на стрес и едновременно да се радваме на по-балансиран и спокоен живот:

1. Да си водим дневник на храненията

В този дневник можем да записваме какви храни и в какви количества ядем, когато сме стресирани. Също така е добре да запишем каква е била причината за стреса. Това ще ни помогне да сме по-бдителни и подготвени за в бъдеще.

2 .Да не пропускаме основните хранения

Важно е да се храним редовно без да пропускаме закуската, обяда или вечерята, като наблягаме на богати на фибри храни, плодове и зеленчуци, нискомаслено мляко и сирене. Така ще разрушим порочното желание да нападнем внезапно хладилника.

3. Храни с нисък гликемичен индекс

Нека се уверим, че повечето въглехидратни храни, които приемаме, са с нисък гликемичен индекс и продължително освобождаване на енергията. Кафевият ориз, пълнозърнестите храни, бобовите култури и сладките картофи са добри варианти за избор като основно хранене. За похапване между храненията са препоръчителни морковите, целината, пуканките без масло и оризовите кексчета.

4. Да планираме предварително

Добре е винаги да сме заредени със здравословни и вкусни закуски у дома – пресни плодове, яйца, крекери, сирене, пълнозърнест хляб и нискомаслено кисело мляко за добър старт на деня.

5. Почивка и релакс

Трябва да открием какво ни отпуска. Може да е дълга разходка, час във...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.