zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да четем правилно етикетите на храните



Как да четем правилно етикетите на храните

Какво трябва да знаем за препоръчителния дневен прием от мазнини, въглехидрати, протеини и други съставки, описани върху хранителните етикети.

здраве.bg

... на въглехидратите е 4 килокалории за грам. 25 грама от приема трябва да бъде под формата на фибри. Т.нар. прости захари – основно тези, които се съдържат в сладкарските изделия и десертите, които също са въглехидрати, но те трябва да бъдат консумирани в минимално количество.

Протеини

Количеството протеини, което трябва да приемаме на ден варира в зависимост от теглото ни. Протеините съдържат средно 4 калории в 1 грам. Човек с тегло 68 килограма следва да консумира 55 г протеини на ден.

Как се съставят етикетите

Съставките, които са вложени в съответната храна, по правило са изброени в низходящ ред спрямо количеството им. Затова, например ако искаме да намалим консумацията на захар, трябва да се уверим, че тя не фигурира сред първите съставки в етикета, което би означавала, че е преобладаваща в този продукт.

Витамини и минерали

Процентът на дневния прием за витамините и минералите е посочен към края на етикета с хранителната стойност на продукта, и най-често е оформен като таблица, показваща каква част от този прием се съдържа в една порция.

Важно е да знаем какво точно ядем, за да можем да спазваме хранителния си режим без да преяждаме, но и без оставаме недохранени. И ако спазваме повечето от изброените по-горе препоръки, контролирането на това какво ядем ще се превърне от сложен ребус с изчисления и научни термини в напълно постижима и обикновена задача.

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.