zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как въглехидратите се вписват в здравословната диета



Как въглехидратите се вписват в здравословната диета

Добрите въглехидрати не са не водят до напълняване, но са и естествено необходими за организма.

Кои храни, богати на въглехидрати, ще са ни от полза и кои е по-добре да избягваме.

здраве.bg

... дейности – от тичане до обикновеното дишане. Излишната глюкоза се складира в черния дроб, мускулите и други клетки за по-късна употреба или се превръща в мазнини.

Предпазват от заболявания: Резултатите от някои изследвания сочат, че пълнозърнестите продукти и диетичните фибри от цели храни помагат за понижаването на риска от сърдечносъдови заболявания. Фибрите също така предпазват от затлъстяване и тип 2 диабет, а не е за пренебрегване и способността им да оптимизират храносмилането и да се грижат за здравето на стомашно-чревния тракт.

За контролиране на теглото: Доказано е, че консумацията на много плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни може да помогне за контролирането на телесното тегло. Обемът им и съдържащите се в тях фибри ни карат да се чувстваме сити, макар че съдържат по-малко калории. Противно на това, което повече диети за отслабване проповядват, много малко изследвания сочат, че консумацията на здравословни въглехидрати води до напълняване, още по-малко до затлъстяване.

Да избираме въглехидратите разумно

Въглехидратите са важна част от здравословната ни диета и ни осигуряват много важни хранителни вещества. Но все пак не всички въглехидрати са еднакви. Ето как да избираме полезните въглехидрати, за да допринасят за добре балансираната ни диета:

Да наблегнем на богатите на фибри плодове и зеленчуци. Най-добрият избор са целите пресни, замразени или консервирани плодове и зеленчуци без добавени захари. Те са по-полезни от плодовите сокове и сушените плодове, които са концентрирани източници на натурални захари и затова съдържат повече калории. Освен това целите плодове и зеленчуци ни осигуряват фибри, вода и обем като така ни карат да се чувстваме по-сити срещу по-малко приети калории.

Да изберем пълнозърнестите храни. Всички видове зърнени култури са добри източници на въглехидрати. Освен това са богати и на витамини и минерали и натурално са с ниско съдържание на мазнини. Но пълнозърнестите храни...

 
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.