zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Полезните съставки в червеното вино



Полезните съставки в червеното вино

Етанолът и полифенолите в червеното вино формират уникална полезна за здравето ни комбинация.

25 януари 2012, здраве.bg

И алкохолните, и безалкохолните съставки в червеното вино имат полезен ефект, защото понижават риска от сърдечни заболявания, твърдят изследователи. Резултатите от новото изследване върху ползите от червеното вино, публикувани в изданието American Journal of Clinical Nutrition, разкриват, че и алкохолната съставка етанол, и неалкохолните фенолни съставки имат противовъзпалителен ефект, с който би могло да се обясни т.нар. френски парадокс, т.е. факта,че французите боледуват по-рядко от сърдечни заболявания, въпреки че диетата им е сравнително по-богат на наситени мазнини.

Много учени днес са склонни да смятат, че причината за този феномен е именно в повишената консумация на червено вино, което съдържа някои полезни съставки най-популярната от които е ресвератролът.

Испански учени са изследвали ефектите от различните съставки на червеното вино и са установили, че всяка от тях има различно влияние върху молекулите, причиняващи възпаление. В изследването са били включени само хора с висок риск от сърдечносъдово заболяване - поради наднорменото им тегло, тютюнопушене, диабет, високо кръвно налягане или други рискови фактори.

Преди и след всеки опит, при който на участниците били давани или червено вино (с етанол и полифеноли), или безалкохолно червено вино (само с полифеноли), или чист алкохол (джин), били оценявани стойностите на 25 серумни възпалителни биомаркери.

Според резултатите фенолите в червеното вино могат да променят срастването на левкоцитите, докато етанолът и полифенолите в комбинация могат да изменят разтворимите възпалителни медиатори при пациентите с висок риск от сърдечносъдови заболявания.

Авторите на изследването обясняват, че то осигурява важни нови доказателства, че наблюдаваният в много проучвания понижен риск от сърдечносъдови заболявания сред хората, които редовно консумират червено вино може да е резултат именно от комбинацията между алкохола и полифенолите в него.

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    превенция    изследвания    
 
more news
 
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
Вярвате ли в компетентността на своя личен лекар?
  •  Да - затова и съм си го избрал(а).
  •  Понякога да, понякога не, но засега не виждам по-добър вариант.
  •  Все по-често имам съмнения и планирам да го сменя.
  •  Не - не вярвам, но ми е безразлично.
  •  Нямам личен лекар.