zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Лененото масло: защо, кога и колко



Лененото масло: защо, кога и колко

Лененото масло става все по-популярно. Какви са обаче реалните му ползи за здравето ни!?.

здраве.bg

... храни.

- Съществуват данни, че Омега-3 ненаситените мастни киселини помагат за понижаване на холестерола и триглицеридите в кръвта, като по този начин намаляват наслагванията по стените на съдовете, водещи по повишен риск от удар и тромбоза.

- Лененото масло помага срещу високо кръвно, възпаления, задържане на вода и понижена функция на имунната система.

- Намалява времето за възстановяване на мускулите след големи натоварвания.

- Увеличава енергичността и потентността.

- Ускорява зарастването на натъртванията и охлузванията.

- Улеснява отслабването като увеличава обмяната на веществата и изгарянето на мазнините.

- Подобрява усвояването на калция.

- Заздравява ноктите.

- Според някои изследвания подобрява способността на организма да се справя с пристъпи на астма и облекчава състоянието при екземи, псориазис, пърхот, ревматоиден артрит и диабет.

- Намалява риска от атеросклероза като спомага за премахване на атеросклеротичните плаки/отлагания особено по големите и средни кръвоносни съдове.

- Има данни, че успешно се прилага при някои случаи на депресия и шизофрения и постменструален синдром (ПМС) при жените.

За съжаление храненето на съвременния човек рядко успява да осигури необходимите количества ненаситени мастни киселини. Най-богатите източници на тези вещества – лененото семе, рибата (особено тази от студените водни източници), соята и канолата рядко присъстват в диетата ни. За сметка на това храни като червеното месо и яйцата увеличават производството в тялото на вредни простагландини. Лененото масло може да помогне за възстановяване на баланса.

От какво количество се нуждаем

Препоръчителната дневна доза ленено масло за повечето хора над 18-годишна възраст е 1000 мг дневно, приемана на 1 до 3 пъти. Още по-добре е лененото семе да присъства в естествения си вид в различни тестени храни, които ядем – хляб, кексове и дори салати. Научните изследвания показват, че до 30 грама ленено семе на ден е от полза за всеки...

 
 
етикети:
Още по темите:
превенция    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.