zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Лененото масло: защо, кога и колко



Лененото масло: защо, кога и колко

Лененото масло става все по-популярно. Какви са обаче реалните му ползи за здравето ни!?.

здраве.bg

То добива все по-голяма популярност и това съвсем не е случайно - все повече изследвания, посветени на неговото въздействие върху здравето, показват положителния му ефект при различни състояния и заболявания. Каква е всъщност истината – такава каквато изглежда тя на фона на най-новите засега медицински проучвания? И кой, как и кога следва да се възползва от качествата на продуктите, съдържащи ленено масло?

Вече е известно и доказано, че лененото масло е най-богатият естествен източник на Омега-3 ненаситени мастни киселини, които са необходими за правилното функциониране на практически всички системи в човешкото тяло. Освен това в него се съдържат и Омега-6 и Омега-9 мастни киселини, витамини от групата В, калий, лецитин, магнезий, фибри, протеини и цинк. Като плюс на лененото масло мнозина отчитат факта, че то осигурява около 50% повече омега-3 отколкото рибеното масло без да има така специфичния и неприятен за мнозина вкус на риба.

Лененото масло съдържа омега-3 във формата на алфа-линоленова киселина (ALA). Но човешкото тяло не е особено ефективно при преобразуването на ALA. Затова често се препоръчва комбиниран прием на ленено заедно с рибено масло, защото то съдържа също така докозахексаонова (docosahexaenoic acid - DHA) и ейкозапатеонова киселина (eicosapentaenoic acid – EPA).

Защо да добавим ленено масло към диетата си

Някои диетолози и изследователи в областта на медицината смятат лененото масло за най-полезната добавка към храната заедно с комплексните мултивитамини. Почти всеки орган в тялото ни може да се възползва от някоя от неговите съставки, в това число сърдечносъдовата, имунната, репродуктивната, нервната система, както и костите.

Някои от фактите в подкрепа на това мнение са:

- Изследвания доказват намаляване на случаите на рак на гърдата и дебелото черво при хората, в чиято храна присъстват голямо количество лигнани (неразтворими целулозни фибри, на които лененото масло е до 100 пъти по-богато отколкото други пълнозърнести...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
превенция    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.