zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Правилната диета и седем често срещани грешки



Правилната диета и седем често срещани грешки

dieti.info
четете още в dieti.info


Отслабването или казано по друг начин - стопяването на телесните мазнини, с ефективна диета изисква максимално спазване на изискванията и избягване на всякакви грешки и пропуски. Хората често прибягват до различни стратегии - за да поддържат доброто си здраве или за да намалят количеството натрупани мазнини. Някои от тези подходи са ефективни, а други - погрешни. В някои случаи, и то доста често, ние несъзнателно комбинираме добрите хранителни режими с лоши – така правим две стъпки напред и три назад в опитите си да постигнем желаната цел. Затова и тя в твърде много случаи ни се струва толкова трудно постижима.

Една здравословна диета е балансиран хранителен режим, включващ храни, които подпомагат поддържането на добро здраве, и едновременно изключващ такива, които го увреждат. Повечето хронични заболявания (като метаболитен синдром, диабет, високо кръвно налягане, атеросклероза и т.н.) са свързани пряко и с режима ни на хранене. Добрите диети дават възможност на тялото да си изгради нормален функционален интегритет, за да може да поддържа нормална обмяна на веществата, т.е. и нормално усвояване на мазнини, правилен воден и електролитен баланс, нормално кръвно и т.н.

Поставяне на правилна цел

Грешка номер едно е в резултат от следването на диетичен план, базиращ се на неподходящи диетични цели. Защото целите и начините да ги достигнем често определят резултатите. Стопяването на телесните мазнини (т.е. отслабването) е основната цел за ограничаващите диети. Но това всъщност е неподходяща главна цел за ефективния диетичен план. Той трябва да бъде насочен най-вече към адаптирането на хранителен режим, който допринася за доброто здраве като цяло - диета, която подпомага доброто здраве, ще помага и за намаляването на мазнините. Докато от друга страна - една диета за намаляване на мазнините може да не допринася за поддържането на добро здраве.

Втората цел на диетата може да бъде отслабване, намаляване на телесните мазнини или напълняване. Ако това е така...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Звуците на нощта...
...или защо бълнуваме, хъркаме и скърцаме със зъби, докато спим
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.