zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Витамини за здрави венци



Витамини за здрави венци

Грейпфрутите са един от най-добрите източници на витамин С.

12 ноември 2010, здраве.bg

Според официалната статистика, болестите на венците засягат повече от половината от възрастното население. Известни още като периодонтални заболявания, те могат да доведат до преждевременно окапване на зъбите, кървене на венците и хронична болка. Бактериалните инфекции, увреждането, причинявано от свободните радикали, и хроничното възпаление са предпоставки за сериозни проблеми с венците, но и трите фактора могат да бъдат контролирани освен чрез добра хигиена и чрез приемането на подходящите витамини.

Витамин С

Бактериите произвеждат огромни количества вредни молекули, популярни под названието свободни радикали. Ако тяхното количество не се контролира, те разрушават здравите клетки около себе си като по този начин влошават още повече заболяването на венците. Витамин С е силен антиоксидант. Недостатъчният му прием се свързва и с повишения риск от усложняване на заболяванията на венците. Освен че се бори със свободните радикали, този витамин е и важна съставка на колагена - „лепилото“, което поддържа венците здрави и стегнати. Богати на витамин С храни са например портокалите, доматите, грейпфрутите.

Витамин Е

Подобно на витамин С, витамин Е е силен антиоксидант. Според експертите той също играе важна роля в здравето на имунната система. Тъй като основната причина за възникването на заболяване на венците е прекомерното увеличаване на бактериите, силната имунна система е ключова за лечението. Резултатите от няколко изследвания сочат, че допълнителното приемане на витамин Е подобрява здравето на венците. Витаминът се съдържа в много храни, най-вече в маслата, ядките и пресните плодове и зеленчуци.

Витамин D

Известен още като слънчевия витамин, той присъства в недостатъчно количество у много хора. Тъй като повечето от нас прекарват значително време без до тялото ни да достига пряка слънчева светлина, дефицитът на витамин D е един от най-често срещаните хранителни дефицити в света. Витамин D не е важен единствено за здравето на костите....

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    
 

more news
rss
 
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.