zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

24 начина за отслабване без диета



24 начина за отслабване без диета

Ограниченията не са задължителни, за да постигнем желания ефект.

здраве.bg

Ограничаващата диета е истинско мъчение за мнозина. А освен това мотивацията изчезва още при първите признаци за последващо връщане на теглото в предишните граници. При някои нещата се усложняват още повече, защото след прекратяване на диетата, килограмите се качват дори по-нагоре (т.нар. йо-йо ефект).

За всички, които са се отчаяни от неуспешните си опити да отслабнат, предлагаме няколко доказали своя успех начина да регулирате теглото си без особени ограничения:

Определете си продължителността на всяко хранене

Например нагласете таймера на 20 минути, като и ядете по-бавно от обичайното. Наглед странен, това е един от най-доказалите ефекта си навици за отслабване без сложен диетичен план. Наслаждавайте се на всяка хапка, но спрете веднага, щом времето изтече. Бавното хранене дава неподозирано удоволствие от храната, при това в по-малки порции. Бързото й поглъщане блокира сигналите на тялото, че няма нужда от повече – така идва и преяждането.

Спете повече

Ако спите само с час повече всяка вечер, може да отслабнете с 6-7 кг на година – това сочат резултатите от различни изследвания. Когато сънят замества мързеливите дейности, вкл. похапването вечер пред телевизора, без усилия количеството поемани калории ще намалеят с 5-6%. Разбира се, резултатите варират при отделните хора. Но сънят помага и по друг начин – доказано е, че недоспиването повишава апетита и чувството за глад.

Повече зеленчуци

Ако сложите в чинията си три порции зеленчуци за вечеря, вместо един, вероятно ще ги изядете без усилия. По-голямото разнообразие (независимо от типа храна) подмамва хората да ядат повече – а яденето на повече плодове и зеленчуци е чудесен начин за отслабване. Високото съдържание на фибри и вода засища без да се приемат излишни калории. Ако готвите зеленчуците, нека е без мазнина. Слагайте на салатата лимонов сок и подправки вместо да ги заливате с мазни сосове.

Повече и по-често - супа

Добавете супа (тип бульон) поне към едно...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    изследвания    хранене и диети    
 

more news
rss
 
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
Звуците на нощта...
...или защо бълнуваме, хъркаме и скърцаме със зъби, докато спим
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.