zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Наръчник на отслабващия



Наръчник на отслабващия

(фото - sxc.hu)

6 основни стъпки и 6-те най-важни принципа за трайно отслабване.

здраве.bg

Само който не се е опитвал да сваля килограми, смята, че това всъщност е много лесно. Писано е толкова много, има толкова различни диети. Изглежда, че не е особено сложно да се справим. И все пак... Ако е така, защо толкова хора отслабват, но после отново се връщат към предишното си тегло. Че и качват отгоре...

Стъпка №1. Нуждаете ли се от отслабване?

За да разберете, дали страдате от наднормено тегло, направете следното:
• Изчислете своя индекс на телесна маса (ИТМ) - тук.
• Измерете съотношението на обиколката на талията към тази на ханша (т.нар. WHR).
Чрез получените цифри ще можете да отговорите на два важни въпроса:
• Дали вашият ИТМ е по-голям от 25?
• Дали съотношението на двете обиколки е по-голямо от 1 (ако сте мъж) или 0,85 (ако сте жена)?

Ако сте отговорили на тези два въпроса с „Не”, то тогава теглото ви е в нормалните граници. Достатъчно е да продължите да го поддържате. Най-лесно ще постигнете това, като се придържате към балансиран режим на хранене и спортувате поне 3 пъти седмично. И 45-минутна разходка три дни в седмицата е достатъчно добър старт.

Ако сте отговорили с „Да” на двата въпроса, преминете към стъпка №2.

Стъпка №2. Колко тегло трябва да свалите?

След като вече сте осъзнали, че страдате от наднормено тегло, следва да определите конкретната цел, а именно – колко килограма са излишни? За да отговорите на този въпрос, разбира се, трябва да знаете какво следва да е нормалното ви тегло. Това зависи най-вече от вашата височина, пол и възраст. Може да използвате този линк.

Стъпка №3. Планирайте своето отслабване!

Колко бързо трябва да отслабнете? Колко дни, седмици и месеци ще отнеме, докато влезете в норма? От голямо значение е да планирате графика си, придържайки се към реалистични цели.
Оптималната загуба на тегло варира в рамките на 0,5 – 1 кг на...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.