zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

25 здравословни храни



25 здравословни храни

Диетолозите препоръчват не да се избягват яйцата, а да се консумират по 3-4 на седмица.

Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие.

здраве.bg

... ползи. Това количество осигурява 2 пъти повече антиоксиданти, отколкото средностатистическият човек приема на ден.

21. Круши

Една едра круша съдържа 10 г фибри (които понижават холестерола) – около 40% от необходимата дневна доза. Хората, които приемат най-много фибри, имат ниски нива на LDL холестерол. Според изследване тези, които ядат най-много фибри, също така тежат най-малко и имат най-тънка талия.

Сервирайте крушите на резени, може дори и в салата с марули, козе сирене, орехи и мандарини или портокали. Или като десерт – сложете обелени круши в тенджера и добавете 1 чаша бяло вино, 1 чаена лъжичка мед, 1 чаена лъжичка пресен джинджифил и достатъчно вода, за да покрие плодовете. Покрийте тенджерата и оставете да ври 40 минути (или докато крушите омекнат).

22. Личе

Скорошно френско изследване показва, че личето е на второ място по съдържание на здравословните за сърцето полифеноли от всички тествани плодове – повече от 15% от количеството в гроздето (за което се твърди, че е богат източник на полифеноли). Тази съставка играе важна роля и в превенцията на заболявания на храносмилателния тракт като рака.

Вярно е, че този плод, приличащ по форма на едър червен жълъд, е непопулярен у нас, но ако ви попадне, сервирайте го като обелите или счупите външната обвивка точно под дръжката. Използвайте нож, за да премахнете черната костилка. Добавени към пилешки кебап, тези плодове придават сладък, подобен на грозде вкус.

23. Ябълки

Безспорно един от най-здравословните плодове. В изследване, анализирало здравните навици на почти 34 души в продължение на близо 20 години, ябълките се оказват една от трите храни (заедно с крушите и червеното вино), които са най-ефективни за понижаването на риска от смърт поради сърдечно заболяване след менопаузата. Други мащабни изследвания показват, че ябълките понижават риска от рак на белите дробове и диабет тип 2 и помагат за отслабване.

Едно от нещата, които могат да направят ябълката нездравословна...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    превенция    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Звуците на нощта...
...или защо бълнуваме, хъркаме и скърцаме със зъби, докато спим
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.