zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Храни: 12 полезни за здравето комбинации



Храни: 12 полезни за здравето комбинации

Лимонът, добавен към чай, увеличава количеството антиоксиданти, усвоявани от тялото.

здраве.bg

Важно е не само какво и по колко ядем, но и как съчетаваме храните. Защото както има лоши, така логично има и добри комбинации. Тяхната ефективност за запазване на доброто здраве е доказана от различни изследвания. По-нататък ви предлагаме дванадесет определени като особено добри съчетания на храни.

Искате по-сигурна защита срещу рак на кожата? Пийте кафе преди тренировка. Опитвате се да натрупате мускулна маса? Разтягайте се между сериите. Надявате се да намалите риска от удар? Изстискайте малко лимон в зеления си чай. Въпреки че звучат все едно са подбрани произволно, понякога необичайните комбинации изтъкват последните открития на набиращата известност практика, наричана “синергетична медицина”, защото обединява по двойки отделни подобряващи и сами по себе си здравето подходи от различни сфери като кинезитерапия, неврология, дерматология и т.н. – с наистина видими резултати.

Подбрали сме най-добрите динамични комбинации за подобряване на паметта, справяне с умората, заболяванията, натрупването на излишно тегло и други.

1. Защитете сърцето си: зелен чай + лимон

Японско проучване, обхванало над 40 хиляди души, показва, че тези, които пият по пет или повече чаши зелен чай на ден, са с по-нисък риск от смърт, дължаща се на сърдечна недостатъчност или удар. Изследователите отдават този защитен ефект на катехините - силни антиоксиданти, съдържащи се особено в зеления чай. Проблемът в случая е, че едва по-малко от 20% от тези относително нестабилни вещества оцеляват след храносмилането. За да извлечете повече от всяка чаша, изстискайте вътре малко лимонов сок. Витамин С, съдържащ се в лимоните, помага на тялото да абсорбира 13 пъти повече катехини, отколкото то би получило от чистия чай.

Пийте до насита: Колкото повече катехини усвоява организма, толкова повече ще помогнете на сърцето си. Ако лимоните ви горчат, изстисквайте вместо тях портокал, зелен лимон (лайм) или грейпфрут – те също подобряват абсорбирането на антиоксидантите (макар и...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
9-те най-важни правила на храненето
Преди да опитате поредната диета и вечно да броите калориите във всяка хапка...
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.