zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

13 наистина супер-храни



13 наистина супер-храни

Една ябълка на ден държи доктора далеч от мен, вече се е превърнало в крилата фраза.

здраве.bg

Попитайте петима експерти по храненето кои според тях са 13-те най-полезни храни и ще получите пет различни списъка, но все пак много от посочените отговори ще се препокриват. Защо? Защото всяка храна осигурява нещо различно: някои са богат източник на протеини или фибри, но лишени от много витамини и минерали, докато други съдържат силни фитонутриенти, витамини и минерали, но не и протеини. Според диетолозите правилното решение е в това да приемаш разнообразни полезни продукти. Ако започнете с някои от изброените надолу силни храни, това ще е едно много добро начало:

Авокадо
То е много богато на мазнини, но те са от типа полезни - мононенаситени, които спомагат за понижаването на риска от рак, сърдечна недостатъчност и диабет. Авокадото допринася за регенерирането на кръвта и тъканите, стабилизира кръвната захар и е много полезно при сърдечни заболявания. То е богато на фибри (11 до 17 г в един плод) и е добър източник на лутеин - антиоксидантът, свързан пряко със здравето на очите и кожата.

Ябълки
“Една ябълка на ден държи доктора далеч от мен” вече се е превърнало в крилата фраза. Ябълките съдържат много от доказано мощните антиоксиданти куерцитин и катехин, които предпазват клетките от увреждане, т.е. намаляват риска от рак и сърдечносъдови заболявания (особено ако ядете плода с кората). Изследване сочи, че ябълковата обелка съдържа 5 пъти повече полифеноли от месната й част. Ябълките и техните кори са пълни и с много фибри (около 2 пъти повече от други плодове като праскови, грозде и грейпфрут), които могат да помогнат в борбата с излишните килограми.

Боровинки
Те са богати на антиоксиданти, особено антоцианини, които доказано подобряват зрението и мозъчните функции. Изследвания показват, че боровинките забавят увреждането на моторната координация и паметта, съпътстващи стареенето. Тези дребни плодове ограничават и възпаленията, които са неизбежно свързани с почти всички хронични заболявания като се започне от Алцхаймер и Паркинсон...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    55+    превенция    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.